וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמת שי גרמאי שנפלה בג'נין הובאה למנוחות: "רצתה להגיע רחוק"

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 16:27

גרמאי, בת 19 במותה, הותירה אחריה הורים ושלושה אחים. אמה ורד ספדה לה בדמעות: "היית עדינה ולוחמת, לא הספקתי להיפרד ממך". אביה שלמה: "אני עובד ליד בית העלמין, אבוא לבקר אותך כל יום שישי". המפכ"ל שבתאי: "ביצעת את תפקידך מתוך שליחות"

בווידאו: תיעוד מתקיפת חוליית המחבלים שהשליכה מטענים לעבר כוחות הביטחון בג'נין/דובר צה"ל

יותר מאלף בני אדם הגיעו היום (ראשון) ללוות בדרכה האחרונה את שי גרמאי, לוחמת מג"ב שנפלה בפעילות מבצעית בג'נין. "נסיכה שלי, אם אני מדברת עכשיו זה בזכותך", ספדה לה אמה, ורד, "שי תמיד אמרה: 'אמא, אני אהיה חזקה. אני רוצה ללכת למג"ב'. כשחזרה הביתה ובשיחות, אמרת לי: 'אמא אין לך מה לדאוג'. כמה הביטחון ששידרת. בשבת שלפני היא התקשרה לשאול מה שלומנו מה שלום כולם. סיימתי לבשל וחשבתי - אלוהים, את היית חסרה לי.

"הלב חלש. דיברתי איתך, עם כל הלחץ אלוהים היה טוב איתי. אני יודעת שבימי שישי כשאת פנוייה את עושה חלה בבסיס. אופה ועושה הפרשת חלה, גם אם את אחרי משמרת. אלוהים יזכה אותך וישמור עלייך. היינו נכנסים לחדר, ראיתי ספר סידור שהקדישו לך. היית עדינה והיית גם לוחמת. אני אוהבת אותך ואני רוצה לחבק אותך. לא הספקתי להיפרד ממך. אני אוהבת אותך שי".

לוחמת מג"ב סמ"ש שי גרמאי. דוברות משטרת ישראל
"דמות של מנהיגה". שי גרמאי/דוברות משטרת ישראל
ורד, אמה של לוחמת מג"ב שי גרמאי, בהלוויתה. שלומי גבאי
ורד, אמה של לוחמת מג"ב שי גרמאי, בהלוויתה/שלומי גבאי

האב שלמה אמר בכאב: "אני לא הכנתי נאום. שי, תמיד התגאינו בה. ותמיד דאגתי שלא יחסר לך כלום לפני שהיית מגיעה לצבא. הייתי חושב איך להפתיע אותך. בשישי דיברתי איתך, אמרנו שתבואי ונעשה לך הפתעה וניקח אותך למסעדה ולסבא וסבתא. אני גאה בך ותמיד אוהב אותך. בת יחידה שלי. תמיד היינו דומים באופי. אין לי מילים. תמיד אני אוהב אותך. נוחי על משכבך בשלום למעלה. תמיד נבוא לבקר. אני עובד ליד בית העלמין. כל יום שישי אני אבוא לבקר ואשוחח איתך. שאלתי אותך מה העתיד מה תכננת. יש לך תוכניות. אמרת לי אבא אל תדאג".

שלמה, אביה של לוחמת מג"ב שי גרמאי, בהלוויתה. שלומי גבאי
שלמה, אביה של לוחמת מג"ב שי גרמאי, בהלוויתה/שלומי גבאי
הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי. שלומי גבאי
הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי/שלומי גבאי
הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי. שלומי גבאי
הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי/שלומי גבאי

המפכ"ל קובי שבתאי: "מאוד קשה להספיד לוחמת צעירה בת 19 בלכתה. שי התגייסה מתוך רצון להיות לוחמת ולבצע שירות משמעותי. היא הלכה בדרך של אחיה. עם סיום הטירונות היא שובצה בפלוגה כ"ג אחת הפלוגות היותר מבצעיות בגזרה הפעילה. אירועי ה-7 באוקטובר הראו לנו את האומץ של שוטרי ישראל. חבריה מספרים על לוחמת חברותית, היא נבחרה למצטיינת בחטיבה והוענקה לה תעודת הצטיינות. שי היקרה, ביצעת את תפקידך מתוך שליחות. כאן מעל קברך הטרי אנחנו אומרים כי אירועי הטרור ומתקפת הטרור לא ירפו את ידינו. ידינו תשיג את כל מי שינסה לפגוע בשוטרינו ולוחמינו. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. היום הפכת לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. משטרת ישראל כולה כואבת את לכתה ומצדיעה לה על תרומתה ומחבקת את המשפחה".

הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי. שלומי גבאי
הלוויתה של לוחמת מג"ב שי גרמאי/שלומי גבאי

"היו לה שאיפות להגיע רחוק", סיפר עליה מורה קייס אפרים לאווי. "היא דמות של מנהיגה שהיתה לה מוטיבציה גדולה להצליח ולפרוח".

הוריה של גרמאי, ורד ושלמה, עלו מאתיופיה לישראל ב-1982 והשתקעו בעיר כרמיאל, בה הפכו למשפחה מוכרת ואהובה. לגרמאי עוד שלושה אחים. אמה עובדת במרכז הקליטה ואביה באחד ממפעלי התעשיה בעיר. לדברי לאווי, המשפחה היא בעלת "תודעה ציונית עמוקה וההורים הנחילו את זה לילדיהם".

גרמאי התגייסה לשירות במשמר הגבול באוגוסט 2022. במשמר הגבול סיפרו שבלטה במקצועיותה ובאופיה המיוחד כבר במסלול ההכשרה הראשוני שלה. בסיום הליך ההכשרה היא שובצה במג"ב איו"ש בשירות בפלוגה מבצעית. "שי הייתה הראשונה להתייצב לכל משימה, ודרשה מעצמה ומהסובבים שלה לעשות את המוטל עליהם בצורה הטובה ביותר", נמסר. "שי הייתה לוחמת ערכית עם מצפן מוסרי גבוה, הייתה מלאת שמחת חיים ואוהבת אדם, החיוך היה על פניה כדרך קבע".

"שי הייתה פרח, ילדה טהורה, אופטימית, צנועה ומדהימה", סיפרה עליה סמ"ר מאיה ניקיץ, המפקדת שלה, ששיתפה כי הייתה חברה קרובה שלה. "היא הגיעה לפני עשרה חודשים לפלוגה. היא התגייסה כדי להגן. היא הרגישה השכפ"ץ של המדינה". היא הוסיפה שגרמאי חשבה האם להמשיך לפיקוד ולקצונה, אבל גם ש"היה לה חשוב לחיות את ההווה כאן ועכשיו ולהיות אופטימית. היא אהבה את החיים. המשפחה שלה היתה עבורה במקום הראשון, היא מאוד אהבה אותם.

"שי לא חששה", סיפרה על האירוע בו נפלה הלוחמת. "הפלוגה שלנו, כ"ג ג'נין, תחת חטמ"ר מנשה. אנחנו פועלים כל יום ולילה לסיכול טרור בתוך מ.פ ג'נין. אנחנו מקצועיים וחיים בתוך זה, עם אירועי ירי ומטענים, ואנחנו מורגלים לכך. באירוע עצמו היינו מאוד מקצועיים כי כבר חווינו אירוע של פיצוץ מטען שהמ"פ שלנו נפצע בו. תפעלנו את האירוע בצורה מאוד מקצועית. עשינו מגן עם הרכבים, פרקנו כדי לחלץ את הפצועים תוך כדי ירי כבד על הכוח שהשבנו באש. המטרה שלנו היתה לחלץ את הפצועים לטובת טיפול רפואי. לצערנו איבדנו פרח של הפלוגה. אנחנו נמשיך לסכל פעילויות טרור. אני מצדיעה לשי שהגנה עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully