וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמולה אסורה: הפרקליטות בוחנת אם לפתוח בחקירה נגד יאיר נתניהו

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 12:22

תלונה הוגשה נגד בנו של רה"מ בעקבות פרסומיו השונים בטלגרם. בפרקליטות בוחנים אם מדובר ב"תעמולה תבוסתנית", שעלולה לפגוע ברוח החיילים בזמן מלחמה

בווידאו: יועצת לשעבר בחוסן לישראל מעידה נגד יאיר נתניהו: "קישר ביני לבין חיי המין של גנץ"/מערכת וואלה!

המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עורך הדין אלון אלטמן, בוחן אם להורות למשטרה לחקור את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין הפצת "תעמולה תבוסתנית" אסורה בשעת המלחמה - כך עולה היום (ראשון) ממכתב שהגיע לידי וואלה. זאת, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו, בטענה כי התבטאויותיו עלולות לערער את רוח חיילי צה"ל.

נתניהו טען בחשבון הטלגרם שלו, שבו יש לו כ-15 אלף עוקבים, כי "תינוקות נטבחו, נשים נשרפו, חיילים מוסרים נפשם ברגעים אלו אבל הרשות השופטת מאשרת הפגנה למען עזה שתומכת בחמאס הנאצי". בפעם אחרת כתב על מחדל 7 באוקטובר: "מרוב שההתרעה היתה מדויקת ומלאה, ראש אמ"ן נפש באילת, הצבא נכנס להדממה בסוכות ובשיחה הלילית החליטו להמשיך את הדיון בבוקר".

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

לפי חוק העונשין, אסור בשעת מלחמה להפיץ תעמולה שעלולה לערער את רוח חיילי צה"ל. "מי שהפיץ בשעת מלחמה ובכוונה לגרום לבהלה בציבור, ידיעות שיש בהם כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמיתם בפני האויב, דינו מאסר חמש שנים", כך לפי לשון החוק. ואכן, מי שהגיש את התלונה במשטרה נגד נתניהו הוא עורך הדין רז לבנת סגן אלוף במיל', באמצעות בא כוחו ד"ר עורך הדין חיים שטנגר.

מפרקליטות המדינה נמסר: "הממצאים הועברו לפרקליטות ומצויים בבחינה. עם סיום הטיפול, הפונה ייקבל מענה כמקובל".

מטעמו של יאיר נתניהו טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully