וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ביידן לא ידע: שר ההגנה אושפז, הפנטגון הסתיר זאת במשך ימים

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 11:31

הליך רפואי שעבר אוסטין בן ה-70 הסתבך, מבלי שהציבור או בכירים רבים אחרים ידעו כך עד שלב מאוחר, כולל נשיא ארה"ב עצמו. בפנטגון אומרים כי הוא שב לתפקד בעודו מתאושש ממיטת אשפוזו, אך חוסר השקיפות זכה לביקורת חריפה: "זו שערורייה". אוסטין התנצל: "אשתפר בעתיד"

בווידאו: ראש הממשלה נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין/לע"מ

הפנטגון הסתיר במשך ימים את אשפוזו של שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין בבית חולים, עד שהודיע בסוף השבוע כי הוא שב למלא את סמכויותיו בעודו מתאושש במיטתו. השמירה בסודיות את דבר אשפוזו של שר ההגנה, שעבר הליך רפואי קטן שהסתבך, עוררה ביקורת רבה לגבי העדר השקיפות מצד הפנטגון, במיוחד לאור המתיחות הגוברת במזרח התיכון.

בשל הסערה, אוסטין פרסם הלילה (ראשון) הבהרה שבה התנצל על הסתרת האשפוז שלו מעיני הציבור האמריקני, אך לא סיפק פרטים על מצבו. "אני מבין את החששות שעלו בתקשורת לגבי שקיפות", נכתב בהצהרה. "יכולתי לעשות עבודה טובה יותר כדי להבטיח שלציבור יהיה את כל המידע הרלוונטי. אני מתחייב להשתפר בעתיד. אך חשוב לומר, זה הליך רפואי שאני עברתי, ואני מקבל אחריות מלאה על מידת החשיפה שלו".

עדיין לא ברור מתי הבית הלבן ובכירים אחרים בממשל עודכנו לגבי שהותו של אוסטין בן ה-70 בבית החולים הצבאי הלאומי וולטר ריד במרילנד. ברשת CBS דווח כי הנשיא ג'ו ביידן עודכן על כך לכל המוקדם ביום חמישי בבוקר. בנוסף לכך, הפנטגון לא מסר פרטים על הבעיה הרפואית שלו, על חומרתה ומתי הוא ישוחרר מבית החולים.

דובר הפנטגון, פטריק רידר, אמר כי הבית הלבן והמטות המשולבים עודכנו לגבי אשפוזו של אוסטין, אך לא מסר מתי זה קרה. כמה גורמי ממשל אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי רוב בכירי הפנטגון לא היו מודעים לאשפוזו של שר ההגנה עד יום שישי וסברו שהוא בחופשה.

שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין במסיבת עיתונאים בקרייה בתל אביב, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
הציבור נותר בערפל. שר ההגנה אוסטין/רויטרס

סגניתו של אוסטין, קייתלין היקס, שהחליפה אותו בזמן שהותו בבית החולים, לא הייתה אף היא בוושינגטון אלא בפורטו ריקו. היא הייתה מצוידת בציוד בתקשורת שאפשר לה להחליף את שר ההגנה, ששירת 41 שנים בצבא ופרש ממנו ב-2016 בדרגת גנרל ארבעה-כוכבים, בעת שנבצר ממנו מלמלא את תפקידו.

דובר הפנטגון אמר היום כי אוסטין מתאושש ושב לתפקידו באופן מלא בשישי בערב, בעוד שהוא עדיין שוהה בבית החולים. כשנשאל אתמול מדוע דבר אשפוזו נשמר בסוד במשך זמן רב כל כך, הוא השיב כי היה זה "אירוע מתגלגל" שלא דווח לציבור בשל סיבות פרטיות ורפואיות. הוא סירב למסור פרטים נוספים על ההליך הרפואי או על מצבו של שר ההגנה.

הבית הלבן סירב לומר מתי או איך הוא עודכן על אשפוזו של אוסטין, והפנה את השאלות לפנטגון. איגוד כתבי הפנטגון שלח מכתב מחאה לדובר ולכריס מיהר, סגן שר ההגנה ליחסי ציבור.

"העובדה שהוא היה במרכז הרפואי הצבאי הלאומי על שם וולטר ריד במשך ארבעה ימים, ושהפנטגון מעדכן את הציבור רק ביום שישי בערב, היא שערורייה", נכתב במכתב. "בזמן שבו יש איומים גוברים על חיילים אמריקנים במזרח התיכון ולארצות הברית יש תפקיד ביטחוני מרכזי במלחמות בישראל ובאוקראינה, זה קריטי במיוחד שהציבור האמריקני יהיה מעודכן על מצבו הרפואי ועל יכולת קבלת ההחלטות של המנהיג הביטחוני הבכיר ביותר שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully