וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חבילת דולרים, משתמש בשתי הידיים: תיעוד חדש של מוחמד דף

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 21:34

דובר צה"ל חשף את התמונה של דף בהודעתו היומית, וסיפר כי אותרה במחשב שנתפס בעזה. מדובר בתמונה שנייה שנחשפת בשבועיים האחרונים של בכיר החמאס, שלא נחשף זה 30 שנה. בתמונה הוא נראה כשפלג גופו העליון נראה שלם, וזאת בניגוד להערכה כי מצבו הגופני קשה

הרמטכ״ל וראש השב״כ במנהרות חמאס בחאן יונס/דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הציג הערב (שבת) בהודעתו היומית תמונה של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, המשתמש בשתי ידיו, כחלק מחומר מודיעני שאותר בעזה. הגרי עדכן: "כדי להבין את הפעולה הצבאית בעזה צריך להבין את חמאס ואיך הוא פועל. הוא בנוי במסגרות של גדודים ומשתמש במערכת תת קרקעית מסועפת. המחבלים נעים במרחבים שונים ברצועה באמצעות התשתית בצורה חשאית". הוא הסביר שמחבלי חמאס נעים בשטח ללא נשק, בבגדים אזרחיים.

הגרי סיפר על פעולות צה"ל בג'באליה. הוא הסביר שצה"ל מפנה את האוכלוסייה מהשכונות הצפופות לפני תקיפה. לאחר פינוי התושבים, לפני כניסת הכוחות, חיל האוויר תוקף בתים ממולכדים, עמדות תצפית ותשתיות. "תקפנו באופן מדויק, מבוסס מודיעין ועל פי הדין הבינלאומי".

היעד החשוב הראשון, לדבריו, הוא חיסול פיקוד חמאס. "הרג המפקדים הקשה על המחבלים להילחם", אמר. היעד השני הוא לחימה במחבלים עצמם, של כוחות קרקעיים בגיבוי אווירי. "הלחימה בטרור מורכבת, והיא גובה מחירים כבדים", אמר הגרי. "אנחנו לומדים מכל אירוע ומשתדלים לצמצם את מספר הנפגעים", אמר הגרי. "חילצנו מאות פצועים שבזכות כך חייהם ניצלו".

לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
תיעוד עדכני של מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12

היעד השלישי, לדבריו, הוא איסוף מודיעין. 70 מיליון קבצים מודיעיניים הורדו ממחשבים שנתפסו בעזה. בין השאר הורד תיעוד של מוחמד דף מאחד המחשבים. היעד הרביעי הוא איתור והשמדת רקטות ואתרים שבהם הם מיוצרים. 40 אלף רקטות הושמדו, לדבריו, מתחילת המלחמה. יעד נוסף הוא השמדת התשתית התת קרקעית, שממנה חולצו גופות של חמישה חטופים.

הגרי עדכן שצה"ל למד את הלקחים מהטרגדיה שבה נהרגו שלושה חטופים מאש כוחותינו. לדבריו, בג'באליה יש עדיין מחבלים, אבל הם נלחמים ללא מפקדים. "אין קיצורי דרך בלחימה בטרור", אמר. הוא הוסיף שפעולה דומה לזו שנערכה בג'באליה מתקיימת בעוד שמונה מרחבים. "הלחימה תימשך במהלך 2024", אמר הגרי.

הדובר עדכן שחיזבאללה ירה היום לעבר בסיסי צה"ל בצפון. "אנחנו מתבוננים היטב על חיזבאללה, והוא משלם מחירים גבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully