וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: שינוי תצביע נגד התכנית הכלכלית

18.3.2003 / 10:25

הודיע לשר האוצר כי המפלגה מתנגדת לגזרות שיוטלו על ציבור הסטודנטים ולעלייה בארנונה; האוצר וההסתדרות ידונו היום בתכנית הכלכלית כדי להגיע לסיכום עד ישיבת הממשלה ביום שני

יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, שוחח הבוקר עם שר האוצר, בנימין נתניהו, ואמר לו כי שרי שינוי יצביעו בממשלה נגד התכנית הכלכלית החדשה. בשינוי דורשים לבטל את הגזירות שיוטלו על ציבור הסטודנטים ואת העלייה המתוכננת בתעריפי הארנונה.

צוות משותף למשרד האוצר ולהסתדרות, שהוקם לדיונים על תכנית הקיצוצים, יחל היום בעבודתו, במטרה להגיע לסיכום עד ישיבת הממשלה ביום שני הבא. הצוות ינסה להגיע להסכמה על התכנית לפיטורי אלפי עובדים המועסקים במגזר הציבורי ולהפחתת שכר העובדים הנותרים. יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ (עם אחד), אמר אמש בתום פגישתו עם שר האוצר, בנימין נתניהו, ועם השר במשרד האוצר מאיר שטרית, כי לא יסכים לפיטורי עובדים בשירות הציבורי. "פיטורים בשעה זו הם מעשה חלם, מכיוון שכולם ילכו ללשכת העבודה כדי לקבל דמי אבטלה", אמר.

נתניהו נפגש אתמול גם עם שרי המפדל, אפי איתם וזבולון אורלב. לאחר הפגישה אמר איתם שהמפדל לא תוכל לתמוך בתכנית הקיצוצים, בשל "הפגיעה הגורפת בשכבות החלשות וביישובי הפריפריה". בכנסת אין לפי שעה רוב בעד התכנית הכלכלית, לאחר שהמפדל וח"כ חיים כץ (ליכוד) הודיעו על התנגדותם; בקואליציה העריכו ששינוי תתמוך בתכנית הכלכלית, בין היתר בשל הפגיעה בתמיכה באברכים אולם, כאמור, בכוונתה להתנגד לתוכנית. בסיעות האופוזיציה תקפו אתמול את התכנית.

מטה המאבק של הארגונים החברתיים הזהיר אתמול מפני פיצוץ חברתי אם יבוצעו קיצוצי השכר והתקציב, הפיטורים וההקפאות בקצבאות הביטוח הלאומי שאותם מתכנן האוצר. המטה קרא להפחית שכר רק למי שמרוויח מעל השכר הממוצע במשק ולעשות ארגון מחדש במגזר הציבורי, במקום לפטר אלפים שעובדים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully