וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה הוכתה לעיני מורתה, אמה שהגיעה לאסוף אותה - גורשה מבי"ס | תיעוד

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 18:12

הילדה, בכיתה ד', התקשרה נסערת להורים - שהגיעו לבית הספר. התפתחה מהומה והם התבקשו לעזוב את המקום. "תשובה לגבי מה שעשו לה לא קיבלנו ועד רגע זה, אף אחד לא התקשר לשאול מה שלומה", סיפרה האם. משרד החינוך: ההורים תקפו מילולית את המנהלת. הוגשה תלונה במשטרה

בווידאו:תלמידה בת 15 מנתניה הוכתה על ידי חברותיה לכיתה/באדיבות המצולמת

בבית הספר היסודי שפרינצק בקרית אתא סוערות הרוחות מאז יום חמישי. הורים לתלמידת כיתה ד' הוזעקו על ידי בתם בצהריים לעזרה, לדבריהם לאחר שהוכתה בכיתה כשהמורה נוכחת. הם לקחו את הבת הביתה לא לפני שהתעמתו עם המורה, המנהלת ואנשי צוות נוספים, ודרשו כי החרם, ההצקות והאלימות הפיזית שחוותה יטופלו לאלתר.

אלא שהמנהלת דרשה מהם קודם כל לעזוב את חצר בית הספר. בעקבות האירוע המחנכת ביטלה פגישה שקבעה איתם, והם טוענים כי במקום לטפל בבעיות האמיתיות מהשורש, בעיות שלדבריהם באות על רקע אווירה רעה בבית הספר, מקפידים בבית הספר על משמעת דווקא איתם, ההורים ומתעקשים לחנך - אותם. העניין התגלגל לרשת לסרטון טיק טוק ויראלי שצבר עשרות אלפי צפיות ותלונות הדדיות במשטרה.

סרטון הטיקטוק שהפך לוויראלי

"בכללי, האלימות וההשפלות שהיא חווה בבית הספר הזה הן משהו בלתי נתפס", אומרת אמה של הילדה בת ה-9, "יום אחד זורקים לה את הקלמר לפח, יום אחר זורקים עליה משהו, האלימות מילולית והביטויים האיומים שהיא שומעת כנגדה הם משהו שאני לא רוצה אפילו לחזור עליהם. לא יודעת איך ילדים בגיל כזה רכשו שפה כה בוטה. אבל כל זה כדי להגיד שאתמול זה חרג מכל מה שהכרנו. היא התקשרה אלינו כשאני לא מצליחה להבין אותה מרוב בכי. בחיים לא קרה דבר כזה. לא הצלחתי אפילו להבין מה קרה ואני שומעת את הצעקות ברקע. זה היה נשמע כאילו יש מלחמה מסביב ותוך זה הילדה מתקשרת אלי. היא סיפרה לי ששני בנים מהכיתה הרביצו לה. אמרתי לה צאי לשומר, תחכי לי שם, אני בדרך אליך".

לדבריה, "כשהגעתי היא הייתה שם, השער היה פתוח, אמרתי לשומר אל תתערב ונכנסתי. מצאתי שלושים תלמידים אולי, בבלגן אחד שלם. פניתי למורה שתסביר איך קורה דבר כזה לבת השברירית שלי וכל מה שהיה לה להגיד זה 'עכשיו הגעתי'. בתוך שנייה הגיעו המנהלת מאי שם אחרי עוד שנייה הגיעו עוד כמה מורים, והתחילו לצעוק עלי. 'מה את עושה פה', 'תצאי מפה', 'את מאיימת' וכל מיני דברים כאלה. תשובות לא קיבלתי. חזרתי הביתה. בשעה שלוש קיבלתי הודעה מהמחנכת שהיא קיבלה הוראה לא להיפגש איתנו. שלחתי לה הודעות והיא לא ענתה. אח"כ בקבוצה של ההורים יצאה הודעה של המנהלת על חידוד נהלי כניסה ואמרו שהם מנסים לאתר ילד שנפגע ממני. הילדה יושבת ובוכה בבית ואומרת שהיא מפחדת ללכת לבית הספר ותשובה אחת לגבי מה שעשו לה לא קיבלנו לא אתמול ולא עד רגע זה. אף אחד לא התקשר לשאול מה שלומה".

מנהלת בית הספר, רינה כהן, שיגרה אתמול מכתב להורים, בו הודיעה כי "היום נכנסו הורים לבית הספר, והתפרצו לכיתה ללא אישור", היא ציינה, "אנו נוקטים בכל האמצעים לשמירת המוגנות והביטחון האישי של כלל התלמידים" וכי "החשיפה לאירוע שהתרחש היום, עשויה לעורר תגובות רגשיות שונות" וקראה להורים של מי שמגלה בעקבות כך התנהגות מדאיגה, לפנות למחנכת הכיתה או יועצת בית הספר.

לדבריה של האם, "ביום ראשון הילדה לא תלך לבית הספר. מישהו ממשרד החינוך צריך להגיע ולעשות בבית הספר הזה סדר. יש שם עוד אימהות שזועקות בדיוק כמוני. יש לי ילדה אחת, היא כל העולם שלי. אם אני לא אשמור עליה מי ישמור לי עליה?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הוריה של ילדה שספגה התעללות פיזית בבית ספר הוצאו משעריו, 5 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתוך סרטון הטיקטוק של ההורים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באתר בית הספר, המוגדר כ"בית חינוך", מציינים כי קהילת בית ספר שואפת ל"כבוד של כל אדם בקהילה" ומבטיחים כי "קהילת בית הספר תיזום יצירת אקלים בית ספרי תומך וחם מתוך פתיחות ורגישות".

ממשרד החינוך נמסר כי "מבירור מול בית הספר עולה כי לאחר שהתפתחה מריבה בין תלמידים בבית הספר, שטופלה בידי הצוות החינוכי, הוריה של אחת התלמידות התפרצו לשטח בית הספר, בניגוד גמור לנהלים, ותקפו מילולית את מנהלת בית הספר, את צוות בית הספר ואת התלמידים המבוהלים. לאור זאת, מנהלת בית הספר הגישה תלונה במשטרה, והנושא מצוי כעת בחקירה". בעיריית קריית אתא הוסיפו כי "הנושא באחריות משרד החינוך אך העירייה תבחן אותו על כל היבטיו".

"תגובת משרד החינוך לא שונה מתגובת מנהלת בית הספר והמורה, שעוצמים עיניים ואדישים למתרחש בין כותלי בית הספר", אומרת עורכת הדין אתנה אדרי המייצגת את המשפחה, "זה לא אירוע האלימות הראשון באותה כיתה של אותם תלמידים כלפי אותה תלמידה ולאחר בירור עם הורים נוספים עולה שעוד הורים התלוננו על חרם ואלימות כלפי הבת שלהם מצד אותם תלמידים, וכלום לא נעשה בנושא ואותה ילדה פשוט פוחדת להגיע לבית הספר. ובעניינינו - התלמידה הותקפה בזמן שיעור לעיני המורה שעמדה בצד ולא עשתה כלום, כשהרגישה חסרת הגנה צלצלה להוריה שיגיעו".

עוד אמרה עורכת הדין: "הסרטון מדבר בעד עצמו, הורים נסערים שרואים את ביתם בוכייה וכואבת מחפשים תשובות ומענה מצד מי שאמור להיות אמון על שלומה ובטחונה, במקום להרגיע את ההורים והילדה ולברר את העניין מנהלת בית הספר בחרה פשוט לסלק אותם משטח בית הספר בבושת פנים. הכיצד ניתן לומר שההורים 'התפרצו' לשטח בית הספר? הורי התלמידה מפקידים את בתם מדי יום בבית הספר, תוך כדי שהם סומכים ידם על בית הספר שידאג לשלומה ובטחונה, ולא יטייח חרם ואלימות. השקרים הציניים של הנהלת בית הספר יתבררו עד תום, מצד ההורים כבר הוגשה תלונה במשטרת ישראל. חמור ביותר שישנם גורמים במערכת החינוך שנותנים יד לחרם ולאלימות".

במחוז חוף של המשטרה אמרו כי לא מוכרות תלונות וטרם התייחסו לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully