וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית המבצע המדינית של משרד החוץ למאבק בתביעה בבית הדין בהאג

עודכן לאחרונה: 5.1.2024 / 14:29

משרד החוץ שלח מברק בהול לעשרות שגרירויות ישראל בעולם, וביקש לפעול מיידית כדי שבנות בריתה של ישראל יפרסמו הודעות שדוחות את התביעה שהגישה דרום אפריקה בטענה שישראל מבצעת רצח עם. עוד ביקשו להדגיש כי ישראל מעניקה סיוע הומניטרי ומנסה למנוע פגיעה באזרחים

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

משרד החוץ שיגר אתמול (חמישי) מברק בהול לעשרות נציגויות ישראל ברחבי העולם ובו ביקש מהן לשכנע כמה שיותר מדינות לפרסם בשבוע הקרוב הודעות שדוחות התביעה שהגישה דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי בהאג. בנוסף, המשרד ביקש מהשגרירויות להפציר במדינות שונות להודיע כי הן מכירות בכך שישראל מנסה לצמצם פגיעה באזרחים ברצועה.

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. רויטרס
משרד החוץ יבקש ממדינות לפרסם כי הן דוחות את התביעה להאג/רויטרס

למה זה חשוב:

בכירים במשרד החוץ סבורים כי פרסום של כמה שיותר הודעות כאלה עד השימוע שיתקיים לקראת סוף השבוע הבא יגדילו את הסיכוי ששופטי בית הדין בהאג ידחו על הסף את הדרישה של דרום אפריקה לפרסם צו מניעה, שיקרא להפסקת אש מיידית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית הדין הגבוה בהאג שבהולנד. 20 בדצמבר 2019.. AP
מקווים שההודעות יגדילו את הסיכוי שהדרישה של דרום אפריקה תידחה על הסף/AP

במוקד החדשות:

  • דרום אפריקה הגישה את התביעה בעניין ישראל ביום שישי שעבר, תוך שהיא מתבססת על העובדה שישראל חתומה על האמנה למניעת רצח עם.
  • בית הדין קבע דיונים ראשונים בנושא ב-11 וב-12 בינואר. ישראל תשתתף בדיון ותיוצג על ידי המשפטן הבריטי, מלקולם שאו, ועורכי דין ממשרדי החוץ והמשפטים.

מאחורי הקלעים:

  • ביום חמישי שלחו ראש המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון והמשנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ תמי קפלן מברק בהול לכמה עשרות שגרירויות ישראליות ובו פורטה "תוכנית המבצע" המדינית של ישראל לשבוע הקרוב.
  • "להחלטה של בית הדין קיימות השלכות פוטנציאליות משמעותיות במישור המדיני הבילטרלי, המולטילטרלי, הביטחוני, כלכלי, בעולם המעשה ומעבר להיבט המשפטי", נכתב במברק.
  • במברק נכתב כי "היעד האסטרטגי" של ישראל הוא להביא לכך שבית הדין ידחה את הבקשה להוצאת צווי מניעה, לא יקבע כי ישראל מבצעת רצח עם לכאורה בעזה ויכיר בכך שישראל מנהלת ברצועה "לחימה מורכבת תחת כללי המשפט הבינלאומי ההומניטרי".
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו צפוי לשלוח מכתבים למקביליו ולבקש תמיכה/פלאש 90, מרים אלסטר
  • בן נון וקפלן הדגישו כי תחת האמנה עליה חתומה ישראל רצח עם מוגדר גם כיצירת תנאים שאינם מאפשרים הישרדותה של האוכלוסייה יחד עם כוונה (intent) להשמדתה. "ולכן נושא מאמצי ישראל לצמצום הנזק לאוכלוסייה וכן הגדלת הסיוע ההומניטרי - הוא קריטי", הן כתבו.
  • שגרירי ישראל התבקשו לפעול באופן מיידי לפרסום התבטאויות פומביות "של הדרג המדיני והמקצועי הבכיר ביותר במדינותיכם" עד מועד הדיון בהאג ב-11 בינואר.
  • "יש להצהיר כי מדינתכם דוחה נחרצות ומביעה שאט נפש מהאשמה האבסורדית והתיק שנפתח בהאג נגד ישראל", נכתב במברק. "יש להצהיר כי מדינתכם מכירה במאמצים ההומניטאריים של ישראל כלפי האוכלוסייה האזרחית בעזה, ומכירה במאמצים של ישראל לצמצום הנזק לאוכלוסייה האזרחית".
  • שגרירויות ישראל עודכנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשלוח בימים הקרובים מכתב עם מסר דומה למקביליו בכמה עשרות מדינות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully