וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני המילואים בביקורת על המטה כללי: "העסקים שלנו קורסים ואנחנו עדיין לא מקבלים תשובות"

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 21:43

הקצינים ממשיכים בשירות מתחילת המלחמה, אך במטה הכללי לא הציגו להם את התוכנית הכללית לשנה הקרובה. "אף אחד לא רוצה לחיות באי ודאות", נאמר. בנוסף, נמתחת ביקורת על היחס בכל מה שקשור להטבות כספיות: "ההתנהלות יכולה לפגוע בגיוס מילואים בעתיד"

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

קציני מילואים מגדודי השדה מותחים ביקורת חריפה על התנהלות המטה הכללי של צה"ל, שלטענתם רואים בהם "מובן מאליו". הקציני המילואים לא אוהבים את העובדה שלמרות שהם ממשיכים בשירות מילואים של 90-80 ימים בממוצע, לא מציגים להם את התוכנית הכללית לשנה הקרובה. "אף אחד מהמפקדים הבכירים לא מדברים איתם על סוף שירות המילואים בתפקידי לחימה, כתוצאה מכך המשפחות שלהם תלויות באוויר, המעסקים והעסקים, מוסדות הלימוד וכו", נאמר על ידי גורם במערכת. "מח"ט סדיר לא מבין את הצורך של מילואימניקים. הביקורת שלנו עוברת למעלה אבל נעצרת כנראה ברמת המח"ט שמציג תמונה מושלמת".

לוחמים וקצינים במילואים מיחידות לוחמות טוענים כי העריכו לפני חודש, אחרי חודשיים של לחימה, שהפיקוד הבכיר יציג להם לוחות זמנים ברורים לשחרור מדורג משירות מילואים וחזרה לשגרה. "אף אחד לא רוצה לחיות באי ודאות", נאמר על ידי הקצינים. "המציאות הביטחונית ברורה. יש משימות חיוניות להמשך אבל בסוף מדובר בבני אדם. ברור שאף אחד לא ציפה שהמלחמה תהיה כל כך ארוכה אבל הם צריכים להתנהל אחרת עם המילואימניקים. את מי שהם ממש צריכים? שיגידו לו מה הם מתכננים. ומי שלא שישחררו".

מילואימניקים חרבות ברזל בגזרה הצפונית. איל מרגולין, פלאש 90
"המדינה צריכה לקבל החלטה ברורה לגבי מילואימניקים ולעמוד מאחוריה". חיילי מילואים בגבול הצפון/פלאש 90, איל מרגולין

במקביל נמתחת ביקורת על ידי קציני המילואים על היחס של הממשלה וצה"ל בכל מה שקשור להטבות והתגמולים. "אף אחד מהמילואימניקים לא הגיע לשירות בגלל כסף או הטבה כזו או אחרת, אבל הדרך שבה המדינה מתנהלת סביב הסוגיה הזו היא מבישה", אמרו הקצינים. "המדינה צריכה לקבל החלטה ברורה לגבי מילואימניקים ולעמוד מאחוריה ולא להציג את המערך כמי שדואג לעצמו. בנוסף לכך, יש עסקים שקורסים, יש מילואימניקים ששומעים סיפורים לא נעימים מהבית של בני זוג שמקבלים תלונות מהמעסיקים, קשיים כלכליים, למה לא מציגים תוכנית ברורה לטיפול בזה? למה זה נעשה בשלבים?".

קצין מילואים נוסף אמר לוואלה! כי התנהלות כזאת יכולה לפגוע בגיוס המילואים בחודשים הקרובים. "מי שלא יתייחס עכשיו לחיילי המילואים בצורה מכבדת ומקיפה יתקשה מאוד להביא את אותם חיילי מילואים בעוד כמה חודשים לפעילות מבצעית", אמר. "צריך להעריך את הרוח של חיילי המילואים, להאדיר אותה בכל צורה, ולא לסחוט אותם עד הסוף. לפעמים נדמה שאין כאן תכנון ופועלים משבוע לשבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully