וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בירושלים: תינוק כבן חודשיים מת משעלת

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 18:49

משרד הבריאות עדכן כי התינוק מת משעלת לפני כשבוע, אחרי שחלה בגיל חמישה שבועות. התינוק פיתח תסמינים למחלה כשבוע לפני הגיל המוקדם ביותר שבו יכול היה לקבל את החיסון ומת מסיבוכים. מחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון

בווידאו: החל מבצע חיסון ילדים בני 11-5 לקורונה/צילום: קופת חולים כללית ומירב כהן

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי) כי תינוק בן כחודשיים ממחוז ירושלים, מת משעלת לפני כשבוע לאחר שחלה בגיל חמישה שבועות. התינוק פיתח תסמינים בגיל חמישה שבועות, כשבוע לפני הגיל המוקדם ביותר שבו ניתן לקבל את החיסון ומת מסיבוכי המחלה. מחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון.

פעוט מאושפז בבית החולים. ShutterStock
תינוק מאושפז בבית חולים (אילוסטרציה)/ShutterStock

ממשרד הבריאות נמסר עוד שההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסייה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה, כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה. משרד הבריאות מזכיר כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות להחל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו. המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully