וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בצה"ל על קצב ההתקדמות ברצועה: "הזמן הוא לא משאב בלתי נגמר"

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 10:57

גורמים צבאיים הבהירו כי למרות שצה"ל פועל בצורה יסודית וצובר הישגים בחאן יונס, הוא לא נתקל בהתנגדות גדולה באזור העיר. "צריך להתקדם בקצב הלחימה, וזה עוד לפני העיסוק בשאלת רפיח וציר פילדלפי". ביקורת נמתחה גם על המטכ"ל: "נצמדים ללוחות זמנים, צריך להקשיב לשטח"

בווידאו:קרבות פנים אל פנים, מחבלים מה-7 באוקטובר נכנעים לכוחות צהל, חשיפת מטעני השמדה, איתור פירים ופשיטה על מוצב חמאס; לוחמי גבעתי בחאן יונס/דו"צ

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס צברה בשבועות האחרונים שבעה צוותי קרב חטיבתיים במסגרת המלחמה במרחב חאן יונס. מטרת האוגדה - לאתר את ההנהגה הבכירה הצבאית והאזרחית של חמאס, תשתיות מעל ומתחת לקרקע, שמהוות מרכזי כובד עבור הארגון בדגש על מרכזי פיקוד ושליטה, ואיתור החטופים ושחרורם מידי חמאס.

גורמים בצה"ל מתחו ביקורת על קצב הלחימה, איתור והשמדת תשתיות של אוגדה 98 במרחב העיר נגד חטיבת חאן יונס, המורכבת מגדודי "המזרחיות" ו"המערביות". הגורמים הבהירו כי הגדודים לא באמת נלחמים במסגרות גדולות נגד כוחות צה"ל, אלא רק באמצעות קיני טרור ממוקדים ובמקרים לא מועטים מעדיפים להסתתר מפני חיילי צה"ל ולא לחשוף את עצמם, גם כשהלוחמים נכנסים למבנה שיש בו מחבלים.

"לא נתקלים במרחב חאן יונס בהתנגדות גדולה", אמרו קצינים בכירים בצה"ל. "לצד זאת יש ציפייה מהיקף גדול של כוחות להספיק יותר בסריקות מבנים, מעצר מחבלים, השמדה, והתקדמות בשטח. אין כוונה להשמיד כל פיר אבל בהחלט יש רצון לראות יותר הישגים. כבר ראינו שהיו שטחים שבהם צה"ל תמרן, טיהר והשמיד ובכל זאת היו לאחר מכן במקום שיגורי רקטות".

גורמים בכירים בקרב הכוחות המתמרנים מתחו ביקורת חריפה על המטה הכללי של צה"ל. "הם נצמדים ללוחות זמנים של שלושת השלבים מבלי לראות מה קורה באמת בשטח, העיקר לעמוד בלוחות זמנים. יש המון מה לעשות באזור מחנות המרכז. הגדוד באל בורייג' פורק. צריך להתמקד בעוד מחנות כמו נוסייראת ואחרים. צה"ל צריך להקשיב לשטח. להראות שיש שינויים. לווסת כוחות. רצים מהר מדי לשלב ג'. יש הרבה מה לעשות בשלב ב'. אוגדה 98 יכולה לעבוד חכם יותר, להיפרד מצוותי קרב חטיבתיים, ולהעביר אותם למוקדים נוספים. במהלך התמרון רואים עשרות מחבלים יוצאים מפירים שלא עלו קודם לכן במודיעין ומדלגים עליהם. במקום להבין מה קורה כאן ממשיכים הלאה. אולי מדובר במוקד חשוב?"

פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה  31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה 31 בדצמבר 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הגדיר לכוחות צה"ל ברצועת עזה כי הפעולה בחאן יונס תהיה ללא תפוגת זמן, עד שיושגו בה מטרות המלחמה, כי שם מסתתרים בכירי הנהגת חמאס המדיני והצבאי והחטופים.

עוד אמרו הגורמים הצבאיים הבכירים כי "הזמן הוא לא משאב בלתי נגמר. יש להתכונן למלחמה בצפון. צה"ל משחרר כוחות מילואים לעבודה במשק ולחיי שגרה, נערכים לבאות ברצועת עזה, ובגזרות אחרות כמו איו"ש. צה"ל צריך להתקדם בקצב הלחימה וזה עוד לפני העיסוק בשאלת רפיח וב"ציר פילדלפי"'.

גורמים רשמיים בצה"ל אמרו כי בכל מה שקשור למרחב פעולה כמו רפיח, צה"ל פועל לפי מדיניות הדרג המדיני. קצב הלחימה הוא יסודי ואיטי כדי לשמור על ביטחון כוחותינו, אך צובר הישגים גדולים מאוד במרחב.

יצוין, כי הרמטכ"ל ביקר בחאן יונס שלוש פעמים כדי לעקוב מקרוב אחר היקף וקצב הפעילות של צה"ל במרחב. באחת הפעמים סייר עמו ראש השב"כ רונן בר כדי לראות כיצד אפשר לדייק את המודיעין מול המאמץ של חמאס להסתיר את הפירים שמובילים למערכים התת-קרקעיים של סינואר ושאר הבכירים בהם מוחזקים גם חטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully