וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ו-11 מדינות נוספות באיום על החות'ים: "אזהרה אחרונה"

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 14:01

וושינגטון ובעלות בריתה קראו למורדים הפרו-איראנים בתימן לעצור מידית את התקפותיהם על ספינות בים האדום - אחרת הם "יישאו בהשלכות". חרף הקמת הקואליציה הימית, החות'ים המשיכו לפגוע בספינות, אף שלרבות מהן לא היה שום קשר לישראל

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית, בריטניה ועשר מדינות נוספות הזהירו את המורדים החות'ים בתימן מהמשך ההתקפות על ספינות מסחריות בים האדום, ואמרו שהם "יישאו בהשלכות". גורם בכיר בממשל ביידן אמר הלילה (חמישי) כי לא תהיה אזהרה נוספת, ברומזו לתקיפות אפשריות בתוך תימן.

"הבה נבהיר את המסר שלנו כעת: אנחנו קוראים להפסקה מידית של התקפות הבלתי החוקיות האלה ולשחרור כלי שיט וצוותים שנעצרו בניגוד לחוק", נאמר בהודעה, שהוציאה ארצות הברית עם אוסטרליה, בחריין, בלגיה, בריטניה, קנדה, דנמרק, גרמניה , איטליה, יפן, הולנד וניו זילנד. "החות'ים ישאו באחריות להשלכות אם ימשיכו לאיים על חיי אדם, על הכלכלה העולמית ועל תנועה חופשית של מסחר בנתיבי השיט הקריטיים של האזור".

מצעד של מגוייסים חדשים לשורות החות'ים שאמורים להישלח למלחמה בעזה, צנעא, תימן, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
המורדים החות'ים בתימן/רויטרס

וושינגטון הקימה בחודש שעבר קואליציה ימית שאמורה הייתה להגן על ספינות העוברות לחופי תימן, אך המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן לא עצרו את שיגורי הטילים והכטב"מים לעברן. הם טוענים שהם תוקפים רק כלי שיט העושים את דרכם לישראל או קשורים אליה, אך במקרים רבים לא נמצא קשר כזה.

הקואליציה הימית, הפועלת תחת השם מבצע "שומר השגשוג", יירטה חלק מההתקפות של החות'ים, אך חברות בינלאומיות רבות עדיין נתרעות מלעבור בים האדום ומשם לתעלת סואץ והים התיכון, אלא בוחרות את המסלול הארוך יותר לאורך חופי אפריקה.

החות'ים החלו לתקוף ספינות בים האדום ולשגר טילים וכטב"מים לעבר ישראל לאחר פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. ביום ראשון נרשם העימות הישיר הראשון בין הכוחות האמריקניים בים האדום לחות'ים, כשמסוקי קרב אמריקניים הטביעו כלי שיט של המורדים שניסו לחטוף ספינה. עשרה לוחמים משורות החות'ים נהרגו, והמורדים השולטים על הבירה צנעא הזהירו מפני תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפת הים האדום. ללא, מערכת וואלה!
מפת הים האדום/מערכת וואלה!, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully