וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר "חוק זועבי": דיפלומטים ישראלים יוחיבו להכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 0:26

החוק שימנע מינויים של שגרירים, דיפלומטים וקונסולים המתבטאים נגד המדינה עבר בקריאה שנייה ושלישית. היוזם, שר החוץ אלי כהן: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ומי שלא מכיר בכך לא יוכל לכהן כשגריר ולייצג אותה"

שר החוץ אלי כהן בסיור בצפון/יואב איתיאל

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) את החוק של השר אלי כהן הקובע כי שגרירים, דיפלומטים וקונסולים בשירות החוץ של מדינת ישראל, יחויבו בהצהרה מפורשת לשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כתנאי למינויים.

על פי החוק, מי שימונה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחו"ל, יתחייב להצהיר על מחויבות לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זאת כאמור, בנוסף להצהרה שכל עובד מדינה חייב להצהיר כיום: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה ולמלא ביושר ובאמונה כל חובה המוטלת עלי כעובד המדינה".

מטרתו של תיקון החוק הוא למנוע אפשרות של מינויים בעייתים, כמו המינוי של חברת הכנסת לשעבר רינאווי זועבי (מרצ) שמונתה על ידי יאיר לפיד לקונסולית בשנגחאי, למרות התבטאויותיה נגד מדינת ישראל.

רינאווי-זועבי חוזרת לקואליציה: למנוע מצב של בן גביר בממשלה
22.5.22. עוז אביטל, משרד החוץ
החוק נועד למנוע מינויים בעייתים כמו זה של רינאווי זועבי. לפיד עם הח"כית/משרד החוץ, עוז אביטל

השר אלי כהן אמר לאחר העברת החוק: "תפקידם של נציגי המדינה הוא לייצג את ישראל וערכיה ולפעול למען האינטרסים שלה. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ומי שלא מכיר בכך לא יוכל לכהן כשגריר ולייצג את המדינה".

על פי דברי ההסבר של החוק, "ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית הוא נציגו הרשמי והבכיר של הריבון במדינה הזרה, המייצג מעצם טיב תפקידו את עמדות המדינה והממשלה בחוץ לארץ ובשמה, ולכן לאור אחריותו, חובתו לבטא נאמנה את מדיניות הממשלה ביחסי החוץ ומדיניות הפנים". לפיכך, נוספה ההצהרה שתתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד מדינה שהוסמך לכך בתקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully