וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף להחלטת הממשלה: בן גביר האריך את כהונת מפכ"ל המשטרה בחצי שנה

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 22:17

המשטרה: "המפכ"ל מודה לשר על הבעת האמון". במחנה הממלכתי עדיין דורשים שהשר יאריך את כהונת נציבת השב"ס קטי פרי בהתאם להסכם הקואליציוני, בן גביר עדיין מסרב. המחנה הממלכתי: "מצופה מראש הממשלה לנהוג כך בנוגע לכלל נושאי התפקידים הבכירים"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות עם הדר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, מפקד התחנה סנ״צ דביר ארובס ומנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, 29 ביולי 2023/קובי גדעון, איתי בית און / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט היום (רביעי) להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בשישה חודשים. החלטת השר תובא לאישור הממשלה וכהונת המפכ"ל תוארך עד ה-17 ליולי 2024. במחנה הממלכתי עדיין דורשים שבן גביר יאריך את כהונת נציבת השב"ס קטי פרי בהתאם להסכם הקואליציוני, בן גביר עדיין מסרב.

השר בן גביר אישר בתחילת החודש את סבב מינוי הבכירים של המפכ"ל שבתאי שהוביל לביקורת חריפה בתוך הארגון. עמיתיו של שבתאי טענו שהוא מקדם מקורבים על חשבון קצינים מוערכים וראוים יותר שנדחקו הצידה. יחסי המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר ידעו עליות ומורדות, אך בכל הקשור לסבב המינויים הנוכחי, נראה שבן גביר מרוצה.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
יחסים שידעו עליות ומורדות. המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר/עיבוד תמונה, פלאש 90

משטרת ישראל מסרה כי שבתאי מודה לבן גביר על הארכת כהונתו. "המפכ"ל מודה לשר לביטחון לאומי על הבעת האמון וימשיך לפעול למען בטחון אזרחי מדינת ישראל ולהוביל את משטרת ישראל ככל שיידרש", נמסר.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "המשך כהונת המפכ"ל לכל זמן המלחמה, קריטית לביטחון ישראל. מצופה מראש הממשלה, לנהוג כך בנוגע לכלל נושאי התפקידים הבכירים במדינה, ובדגש על בעלי התפקידים הביטחוניים".

התנועה לאיכות השלטון מבקרת את ההחלטה השר בן גביר להאריך את כהונת המפכ"ל בחצי שנה בלבד, וקוראת לראש הממשלה להאריך את הכהונה בשנה שלמה. "ההחלטה פוגעת פגיעה חמורה במשטרת ישראל ומונעת מהמפכ"ל לעבוד על פי תכנית עבודה שנתית ומסודרת, ובסופו של דבר תפגע בציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully