וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת קיר הבטון במאה שערים: ארבעה נעצרו בחשד לגרימת מות הצעיר

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 20:12

ארבעת החשודים שנעצרו הם בעל הנכס, קבלן שיפוצים ושני פועלים תושבי מזרח ירושלים, שלהם המשטרה מייחסת עבירת המתה בקלות דעת. השופט: "קיים חשד סביר שנעשו עבודות בניגוד להיתרים או לחוות דעת של מהנדסים שאף כתבו על כך לעירייה"

קריסת קיר בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קריסת הקיר בשכונת מאה שערים בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משטרת מחוז ירושלים עצרה היום (רביעי) ארבעה חשודים הקשורים לגרימת מותו של צעיר בן 25 בתאונת עבודה בשכונת מאה שערים בירושלים, זאת לאחר שבמהלך עבודות, קרס קיר בית הנמצא בשלבי בניה. ארבעת החשודים שנעצרו הם בעל הנכס, קבלן שיפוצים ושני פועלים תושבי מזרח ירושלים. בית המשפט האריך את מעצרם בחמישה ימים.

לפי המשטרה מדובר במבנה באזור ישן בעיר בו תכננו החשודים הקמת מבנה חדש. "מדובר במבנה אבן עם עפר בין האבנים", תיאר נציג המשטרה בפתח הדיון בבית משפט. עוד טוענים כי התגלו ליקויים נוספים בבנייה ונשלחו דיווחים לעירייה בנושא. המשטרה מייחסת להם עבירת המתה בקלות דעת. מבדיקה שנערכה בגופת הצעיר בן ה-25 שנקבר תחת הקיר אותרו חבלות בראשו. "הם ידעו על הליקויים והבניה הובילה לתוצאה טראגית וקשה מאוד של אובדן חיי אדם".

שופט השלום ירושלים גד ארנברג שהורה על הארכת מעצרם של החשודים ציין בהחלטתו כי "קיים חשד סביר שנעשו עבודות בניגוד להיתרים או לחוות דעת של מהנדסים שאף כתבו על כך לעירייה".

קריסת קיר בירושלים. דוברות משטרת ישראל
קיים חשד סביר שנעשו עבודות בניגוד להיתרים. זירת האירוע אתמול בירושלים/דוברות משטרת ישראל

"כשנכנסנו לדירה ראינו את הפצוע, גבר כבן 25, שוכב בתוך הבטון הרטוב כשהוא מחוסר הכרה", סיפרו אתמול חיים נוימן ובני קיסטר, חובש רפואת חירום, ופראמדיק במד"א שהוזעקו לזירת האירוע. "הכנסנו את הידיים לתוך הבטן וחילצנו אותו. התחלנו מיד בפעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר אנוש". בבית החולים נקבע מותו.

מעיריית ירושלים נמסר: "במהלך יציקת בטון באתר בנייה, קרס קיר של מבנה. עם קבלת הודעה על האירוע, הגיע למקום מהנדס מטעם המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה, אשר בחן את הזירה והוציא מיידית צו סגירה למבנה. הבנייה במקום מבוצעת על פי היתר בנייה, ובליווי הנדסי מטעם ובאחריות היזם. בבדיקה ראשונית של הזירה, נראה כי הקריסה התרחשה כתוצאה מביצוע הנדסי לקוי וזאת ללא קשר למכתב התלונה אשר נתקבל בעירייה בחודש אוקטובר".

עו"ד יאיר אוחיון המייצג את בעלי הנכס החשוד בהמתה בקלות דעת מסר בתגובה: "מרשי - היזם ובעל הנכס, הקפיד על עבודה מקצועית וחוקית, קלה כבחמורה. בניגוד לפרסומים, העבודה כולה נעשתה בהתאם להיתר בנייה מעיריית ירושלים, כפי שאף עולה מתגובת העירייה עצמה. למרבה הצער והכאב ארע המקרה הטראגי, ומרשי מצפה כי החקירה תתנהל ביסודיות על מנת שחפותו תצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully