וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנות מאסר למוהל שאנס את בתו בת ה-3 במשך יותר מעשור

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 14:35

בית המשפט בנצרת גזר את העונש הממושך על מרדכי רחמים, בין היתר, כדי לשקף הנזק הכבד שגרם לבתו. "הוא היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם", כתבו השופטים. הדיונים בעניינו התעכבו, לאחר שנמלט לאוקראינה ושם נעצר

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר 19 שנות מאסר על המוהל חיים רחמים מעפולה, שהורשע בעבירות מין חמורות בבתו מאז שהייתה בת 3 ועד גיל 13.5 - כך הותר היום (רביעי) לפרסום, לאחר שהעונש ניתן בשבוע שעבר. כתב האישום הוגש נגד רחמים בינואר שנה שעבר, אולם כעבור שלושה שבועות הוא נמלט מהארץ - יום לפני פתיחת הדיונים במשפטו. על כן, הוצא נגדו צו, והוא נעצר באוקראינה והוסגר לישראל. על פי כתב הכרעת הדין, לנאשם תשעה ילדים, כשהמתלוננת היא השישית בסדר הלידה, אביה ביצע בה מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות.

במסגרת הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות להטיל על רחמים עונש מאסר ממושך וארוך, באופן שישקף את הנזק הכבד שגרם לבתו, וישקף גם את סלידת החברה ממעשיו המכוערים והמבזים. עורכת הדין עינת גוטסמן מפרקליטות מחוז צפון כתבה בטיעונים כי "הנאשם ניצל את תלותה ואהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, תאוותו ודחפיו המיניים תוך שהוא פוגע בה בביתה, ומסב לה כאב פעם אחר פעם. הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו המדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כשהמתלוננת לא יכולה הייתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, התלוננה במשטרה".

המוהל מרדכי רחמים שנגזרו עליו 10.5 שנות מאסר אחרי שהורשע באונס בתו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
19 שנים בכלא. מרדכי רחמים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השופטת רננה גלפז מוקדי ציינה בגזר הדין, אליו הצטרפו גם סגן הנשיאה השופט סאאב דבור והשופטת עינב גולומב, שהעבירות המיוחסות לרחמים, בוצעו על ידו באופן מוחלט ובלעדי. "הוא היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם ויכול היה, בכל שלב לאורך התקופה הארוכה, לחדול ממעשיו", כתבה השופטת. "המעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת, במקום שאמור היה להיות המקום המוגן ביותר עבור המתלוננת, שהפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות".

"הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה, את תמימותה, את הזכות לגדול בביטחון, את הזכות לשלמות גופה ונפשה, ברוע וללא רחמים, פגע בה פגיעה קשה, שבאה לידי ביטוי בכל מישורי חייה, לאורך שנים רבות", המשיכו השופטים. על אף שעברו 30 שנים מאז ביצוע העבירות קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, שמקומו של רחמים מאחורי סורג ובריח למשך זמן רב. עוד הוסיפו השופטים: "זה עונש שישקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה, את המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות שכאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען".

עורכת הדין סופי גרניט טקצמן, המייצגת את הנפגעת מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה כי "מדובר בתיק עבירות מין חמור במשפחה שבוצעו על ידי אב כלפי בתו מאז הייתה בת שלוש ועד גיל 13.5. בית המשפט נתן ביטוי עונשי ראוי לפגיעה הקשה בנפגעת העבירה תוך התייחסות לילדות והתמימות שנגזלה ממנה וההרס שהותירו בה המעשים הקשים שביצע בה הנאשם. גזר הדין שניתן היום מעניק לנפגעת העבירה את הצדק שמגיע לה אחרי כל כך הרבה שנים, ולאחר שהנאשם אף נמלט לאוקראינה במהלך משפטו. הסיוע המשפטי במשרד המשפטים ליווה את נפגעת העבירה לאורך ההליך הקשה ואנחנו מברכים על כך שהצדק נעשה ועל הביטוי העונשי ההולם למעשים הקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully