וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגות היו מוקדמות מידי? מספר החרדים שהתגייסו "רחוק מהיעד"

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 13:48

הנתונים שפרסם הצבא מצביעים על 15% מגוייסים חרדים חסרים במחזור של דצמבר. יחד עם זאת, מדובר בעלייה מתונה ביחס למחזור הגיוס המקביל בשנה הקודמת. בצה"ל מדגישים כי הנתונים אינם סופיים

בווידאו: צנחנים, גבעתי וחיל האוויר: כ-200 חרדים התגייסו לצה"ל/ראובן קסטרו

לפי נתונים שפרסם היום (רביעי) צה"ל, נתוני גיוס חרדים במחזור דצמבר עומד על 85% מהיעד, סך הכל 188 חרדים שהתגייסו למסלולי שירות קרביים. בצה"ל אומרים כי מדובר בעליה מתונה ביחס למחזור הגיוס המקביל בשנה הקודמת אך עם זאת מספר המתגייסים רחוק מהיעד. עם זאת, בצבא מדגישים כי הנתונים אינם סופיים, "צפויים מתגייסים נוספים בימים הקרובים וגיוס תומכי הלחימה צפוי להתקיים בחודש הקרוב".

מתוך 188 המגוייסים בחודש שעבר, 114 התגייסו לגדוד "נצח-יהודה" בחטיבת כפיר, 34 התגייסו לפלוגת תומר בחטיבת צנחנים, 23 התגייסו לפלוגת חץ בצנחנים ו-12 תגייסו ל"מגן נגב" בחיל האוויר. בנוסף, חמישה מתגייסים שולבו במחלקת בני ישיבות בחטיבת גולני. אלה ישרתו שירות צבאי מלא שיימשך שלוש שנים.

לשכת גיוס תל השומר, 31 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מספר המתגייסים רחוק מהיעד./ראובן קסטרו

החגיגה סביב עלייה בגיוס החרדים נסובה בחודשיים האחרונים סביב המתגייסים לשלב ב בצה"ל, שבמסגרתו חרדים בני 40-26, לרוב נשואים עם ילדים, התגייסו במסגרת המאמץ המלחמתי לטירונות מקוצרת שנמשכה שבועיים, ואז התגייסו למערך המילואים של צה"ל בתפקידים שונים בעורף, בין היתר בזיהוי גופות מטעם הרבנות הצבאית ושלל תפקידים בפיקוד העורף. בצה"ל אפשרו את המסלול הזה כדי לאפשר לגיטימציה ציבורית למתגייסים חרדים אך בינתיים הנתונים על המתגייסים החרדים בשירות סדיר מלמדים שזה לא הוכיח את עצמו, אלא באופן מינורי בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully