וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעט אוכל, איזוק בעירום ומכות מסוהרים: מרואן ברגותי מתלונן על התנאים בכלא

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 12:49

אחד מגדולי המחבלים, שמרצה כמה מאסרי עולם, עתר לבית המשפט בטענה כי עובר התעללות מצד סגל שב"ס. לדבריו, סוהרים לקחו ממנו מזרון, הכריחו אותו ללכת כפוף ושאפילו מנהל בית הסוהר איים עליו. לטענתו, כל זאת בעקבות הודעה שיוחסה אליו, אך הוא מכחיש כל קשר אליה

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

המחבל מרואן ברגותי, מבכירי ארגון פתח שמרצה כמה מאסרי עולם בגין רצח ישראלים, עתר לבית המשפט באמצעות עורך דינו אביגדור פלדמן בדרישה להוציאו מאגף ההפרדה אליו הועבר בחודש האחרון - כך נודע היום (רביעי) לוואלה. עוד טען ברגותי כי אנשי שב"ס מתנכלים לו.

לטענת ברגותי, בתחילת חודש דצמבר, נכנסו לתאו בכלא עופר כמה סוהרים - אזקו אותו בידיים וברגליים והכריחו אותו ללכת כפוף בצורה שהכאיבה לו. לאחר מכן מנהל הכלא היכה אותו, איים עליו "אני אפרק אותך", ומשם העביר אותו לצינוק בכלא איילון למשך חמישה ימים. זאת, בעקבות הודעה שהופצה בשמו, אך אשתו הכחישה שהוא קשור אליה, שבה קרא לאנשי הרשות הפלסטינית להצטרף ללחימה נגד ישראל.

מעצר המחבל מרוואן ברגותי, מבצע חומת מגן. דובר צה"ל
מעצרו של מרוואן ברגותי/דובר צה"ל

בנוסף, המחבל טען כי התנאים באגף ההפרדה, שהכיר כבר מעברו כאסיר, הוחמרו. לדבריו, חלונות התא נאטמו מבפנים ומבחוץ וברוב הזמן החדר חשוך באופן המקשה אפילו על הליכה לשירותים. כמו כן, אמר ברגותי שהוא סובל מהתעללות של סוהרים. כך למשל, לטענתו, הוא לא קיבל בגדים להחלפה לאחר שהועבר תא, וסגל בית הסוהר ערך חיפושים בתאו כשהוא עירום ואזוק שלוש פעמים ביום.

עוד עולה מדבריו של המחבל כי סוהרים לקחו לו את המזרון מדי בוקר, והוא נאלץ לישון על הרצפה. ברגותי הלין גם על התזונה היומית שמספקים לו, כשלדבריו, היא כללה שלוש פרוסות לחם קטנות, יוגורט, שתי כפות שעועית ושלוש כפות אורז.

משב"ס נמסר: "שב"ס פועל בהתאם לפקודות ונהלים ותוך מתן דגש רב על הנחיות הביטחון וכללי המשמעת בבתי הסוהר. עורך הדין הגיש עתירה בה פרט את טענותיו, אך טרם נקבע דיון בבית המשפט. מענה יינתן בצינורות המקובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully