וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה בדרום קוריאה נדקר במהלך מסיבת עיתונאים

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 15:09

לי ג'ה-מיונג היה מוקף בעיתונאים ותומכים בעת שאדם שהתחזה ככל הנראה למעריץ שלו הסתער עליו ודקר אותו בצווארו. הוא הוטס לטיפול רפואי בבית חולים, אך הוא לא נמצא בסכנת חיים. המניע של התקיפה אינו ידוע

מנהיג האופוזיציה של קוריאה הדרומית לי ג'ה-מיונג שרוע על הרצפה אחרי שנדקר במהלך ביקור בבוסאן, 2 בינואר 2024. רויטרס
התוקף הוכנע במהירות. לי ג'ה-מיונג אחרי שנדקר/רויטרס

מנהיג האופוזיציה בדרום קוריאה, לי ג'ה-מיונג, נדקר הלילה (שלישי) בצווארו במהלך ביקור בעיר בוסאן שבדרום המדינה, והוטס לטיפול רפואי בבית חולים מקומי ומשם הועבר לבירה סיאול. הוא לא נמצא בסכנת חיים.

גורמים במפלגה אמרו כי לי, שהפסיד בפער קטן בבחירות לנשיאות ב-2022, היה בהכרה וקיבל טיפול חירום לאחר, שהותקף על ידי אדם לא מזוהה בעת סיור באתר שבו מתוכנן לקום נמל תעופה. לפי התיעודים, התוקף ענד כתר מנייר עם שמו של לי עליו. הוא התקרב וביקש חתימה בזמן שלי דיבר בין המוני תומכים ועיתונאים, ואז זינק קדימה ותקף אותו. לי עיווה את פניו והתמוטט. הוא היה שרוע על הקרקע כשעיניו סגורות והוא מדמם, כשאנשים לחצו מטפחת לצווארו בניסיון לעצור את הדימום.

התוקף הוכנע במהירות על ידי הקהל, שבו היו גם שוטרים רבים. לפי דיווח של העיתון בוסאן אילבו, הוא סירב לענות לשאלות המשטרה על מניעיו.

דובר המפלגה אמר מחוץ לבית החולים כי הצוות המקומי חושש שנגרם ללי נזק לווריד הצוואר המוביל דם מהראש אל הלב. לדבריו, "יש חשש שעלול להיות דימום גדול או דימום נוסף".

נשיא קוריאה הדרומית, יון סוק יאול, גינה את התקיפה והנחה להעניק ליריבו הפוליטי את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. "אסור לסבול סוג כזה של אלימות בשום נסיבות שהן", נמסר מלשכתו יון ממפלגת השלטון השמרנית שניצח בפער קטן את לי בשנה שעברה.

לי עומד בימים אלו למשפט על עבירות שוחד הקשורות למיזם פיתוח בעת שכיהן כראש העיר סאונגנאם הסמוכה לסיאול. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו. הבחירות הבאות לפרלמנט הדרום קוריאני אמורות להיערך באפריל.

לקוריאה הדרומית יש היסטוריה של אלימות פוליטית, אף שההגבלות על אחזקת כלי נשק הן מחמירות. המשטרה נוכחת בכוחות משמעותיים באירועים גדולים, אך מנהיגים פוליטיים אינם נמצאים לרוב תחת אבטחה צמודה.

קודמו של לי בהנהגת מפלגת האופוזיציה הליברלית, סונג יאנג-גיל, הותקף בשנה שעברה באירוע פומבי על ידי אדם שהכה אותו בחפץ קהה וגרם לו לחתך.

ב-2006, פאק גון-הייה, שהייתה אז מנהיגת המפלגה השמרנית שבאופוזיציה ובהמשך כיהנה כנשיאה, נדקרה באירוע וסבלה מפציעה בפניה שדרשה ניתוח. אביה, שהיה שליטה הצבאי של קוריאה הדרומית במשך 16 שנה, נורה למוות על ידי ראש המודיעין המתוסכל שלו ב-1979 בארוחת ערב פרטית.

ב-2015, שגריר ארצות הברית לקוריאה הדרומית, מארק ליפרט, הותקף במהלך אירוע ציבורי וסבל מחתך גדול על פניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully