וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכן להקריב את חיי למען המדינה": שופט אישר לחייל שהורשע בפלילים לחזור למילואים

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 11:14

חרף התנגדות המשטרה, לוחם אגוז (במיל') שהורשע בהתחזות לשוטר, איומים וניסיון תקיפה שוחרר ממעצר בית חלקי והורשה להצטרף ללחימה בחזית, זאת לאחר המלצת מפקדיו ביחידה. השופט: "אין זה מובן מאליו שאדם בנסיבות שכאלה יבקש לאפשר לו לצאת ולהסתכן למען אחיו ואחיותיו"

בווידאו: התקרב לעבר כוחות צה"ל וחוסל על ידי לוחמי אגוז; תיעוד ממצלמה שנמצאה על גופת מחבל 23.12.23/דו"צ

תושב אזור ירושלים בן 23, לוחם במילואים ביחידת אגוז, הורשע לפני מספר חודשים בביצוע עבירות של התחזות לשוטר, איומים וניסיון תקיפה סתם זאת לאחר במהלך חודש ינואר 2023 נסע ברכבו במרכז ירושלים ועקף נהג בכביש שסימן לו כי העקיפה תועדה במצלמה, בתגובה, לפי האישום, חסם הנאשם את רכב המתלונן וניגש אליו תוך שהוא מציג עצמו כשוטר והורה לו לפתוח את החלון ומיד בסמוך החל לקלל אותו ושאל אותו אם הוא מפחד לצאת תוך שהוא יורק לעברו ובועט בדלת הרכב. עוד הואשם כי איים על המתלונן כי "הוא ימצא אותו" רגע לפני שעזב את המקום.

כעבור מספר חודשים, בעקבות הסדר שהתגבש בין יחידת התביעות המשטרתית לבין סנגורו של הנאשם, עו"ד דוד ברהום, הורשע הנאשם ונשלח לקבלת תסקיר בשירות המבחן, עוד סוכם כי הנאשם ישהה במעצר בית יומי. "אני מצטער על האירוע ולוקח אחריות מלאה", הוסיף הנאשם במועד הדיון.

פעילות יחידת אגוז במחנה שאטי, רצועת עזה. 23 בנובמבר 2023. 23 בנובמבר 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"בלט במקצועיות שלו". פעילות יחידת אגוז במחנה שאטי, רצועת עזה/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בחזרה למלחמת חרבות ברזל, יממה קודם למתקפת חמאס על ישובי העוטף, מת אחיו של הנאשם בתאונת דרכים. בבוקר ה-7 באוקטובר נקרא להצטרף לקרבות הבלימה בעוטף אך נוכח מצבו הנפשי והמשפחתי הדבר לא יתאפשר. כעבור מספר שבועות פנה הנאשם לבית משפט השלום בירושלים בבקשה לביטול תנאי מעצר הבית ולאפשר לו להצטרף ללחימה בעזה. לבקשה צורפה אף המלצה של מפקדיו ביחידה ובו כתבו בין היתר "בשנת 2022 הצטרף לפלוגתנו חייל בשם י', מיומו הראשון, הוא בלט במקצועיות שלו, בהתחברות שלו לשאר החיילים, וברצון התמידי לתרום. לפני כשנה, הוא נקלע לאירוע פלילי מצער אשר בעקבותיו הוא זומן לדיון בבית המשפט אשר בעקבותיו הוא הוקפא משירות מילואים. המשפט שהיה אמור להתקיים בדצמבר אך נדחה לפברואר.

"ב-7 לאוקטובר, ביחד עם עשרות אלפי חיילים אחרים, גויסה פלוגתו של י'. מאז שהתברר ל-י' שהוא לא יגויס, הוא מנסה בכל כוחו לחבור חזרה לפלוגה ולהצטרף לחבריו. י' הוא חייל מצטיין אשר לצערנו ולצערו עשה טעות אחת נוראית. אין לו שום עבר פלילי, ואין יום שלא עובר שבו לא מצטער על התנהגותו. לאור העובדה שמדינת ישראל נמצאת במצב מלחמה, אנו רוצים לבקש שלפנים משורת הדין י' יקבל אישור להצטרף אלינו לפלוגה בזמן המיידי ואנחנו מודעים לכך שאנחנו יודעים שהוא עובר תהליך פלילי במקביל".

עוד בוואלה!

ברקע הביקורת החריפה: בן גביר צפוי לאשרר את סבב המינויים במשטרה

לכתבה המלאה

בתגובה לבקשה הבהירו במשטרה כי הם מתנגדים לבקשה לביטול התנאים המגבילים וטענו כי "התנאים הקיימים הולמים את המסוכנות הנשקפת ממי שחזקת החפות כבר אינה עומדת לו". לעמדת המשטרה, "איננו סבורים שמן הראוי לחמש את הנאשם שכן ברור כי המתואר בכתב האישום המתוקן על מי שמנגנון הבקרה שלו אינו מהודק דיו".

עוד התייחסו במשטרה להמלצת המפקדים באגוז "עם כל הכבוד וההערכה לרס"ן א', אין הכרח שעמדתו מתיישבת עם עמדת צה''ל ואין הכרח שחזרתו של הנאשם לשירות פעיל במילואים מוסכמת ומאושרת על ידי צה''ל". עוד ציינו במשטרה כי "הנאשם הורשע בעבירה של התחזות לשוטר, עבירה הצבועה בגוון עז של מרמה וכזו מחייבת בדיקה מקיפה ויסודית לבקשת הנאשם".

דיון שהתקיים ביום ראשון בבית משפט השלום ירושלים הצהיר החייל כי "אני רוצה לחבור לצוות שלי, זה חשוב לי בתור לוחם, מחכה לרגעים האלה, אני מוכן להקריב את חיי למען המדינה".

בהמשך הדיון חזרה נציגת המשטרה על התנגדותה לשחרור והוסיפה כי "ביקשנו לצרף עמדה רשמית של צה''ל, האישור שהוצג הוא לא רשמי (המלצת מפקדים. ש.ה). עד כמה שזה מבורך שילך ויצטרף ללחימה המסוכנות פה יותר חשובה ולא נוכל להיעתר לבקשה".

עו"ד דוד ברהום המייצג את בנו של הבכיר בשב"ס שנעצר. איתי סמולינסקי, אתר רשמי
"יש לשבח את השופט על החלטה אמיצה". עו"ד דוד ברהום/אתר רשמי, איתי סמולינסקי

לבסוף, קיבל השופט דוד שאול גבאי ריכטר את הבקשה והורה על ביטול תנאי מעצר הבית. "לאחר ששקלתי בדבר ובשים לב לנסיבות הייחודיות של המעשה והעושה הגעתי למסקנה שיש להיעתר לבקשה", ציין השופט בהחלטתו והוסיף כי "אין מצויים אנו בתקופה שיגרתית אין מי שלא חווה בחודשים האחרונים אבדן כזה או אחר ומצוקה רבה ביותר בעקבות המלחמה הקשה שנכפתה עלינו שלא מרצוננו. מיטב הבנות והבנים מגויסים להילחם על מנת לשמור על מדינת ישראל ואזרחיה כשההבדל בין חזית לעורף היטשטש עד מאד". עוד ציין השופט כי "אני שותף להתרשמותו של כב' השופט פס מהנאשם כמי שהאירוע והעבירות שביצע אינם מאפיינים את אורחותיו. היום שמעתי אותו באופן בלתי אמצעי והתרשמתי מכך במו עיני. אין זה מובן מאליו שאדם בנסיבות שכאלה, אך גם חווה אבדן אך לאחרונה, יבקש בצורה כה מרגשת לאפשר לו לצאת ולהסתכן למען אחיו ואחיותיו. לכן במכלול הנסיבות ובהן חלוף הזמן, העדר הפרות או פתיחה של תיקים חדשים, כאשר מדובר בתיק שישנם חמורים ממנו, מצאתי מקום להיעתר לבקשה בין היתר בהינתן תכלית הבקשה".

אשר למכתב שצורף לבקשה, לא מצאתי להרהר אחרי תוכנו נוכח זהות החתומים עליו (מפקדיו של החייל. ש.ה) מן הסתם שקלו היטב את הגשתו לביהמ"ש - לפיכך מורה על ביטול התנאים המגבילים לאלתר".

עו"ד דוד ברהום: "אדם, כמו הנאשם, שמוכן לעזוב משפחה ובית ולהשליך חייו מנגד למען העם בעת מלחמה, ראוי לא רק לביטול תנאי השחרור אלא לתעודת כבוד. לפיכך התנגדות המשטרה לביטול התנאים היא עמדה מביישת. יש לשבח את השופט על החלטה אמיצה, מרגשת ואנושית מן המעלה הראשונה".

ממשטרת ישראל נמסר: "נגד נשוא פנייתך, הוגש בתחילת השנה מטעם התביעה המשטרתית כתב אישום ובקשה למעצרו עד לתום ההליכים בגין עבירות של התחזות לשוטר, איומים, ניסיון תקיפה והסגת גבול פלילית, בגינן הורשע בבית משפט וההליך בעניינו עודנו מתנהל לצד תנאים מגבילים שהושתו כלפיו - מעצר בית".

"לאחרונה, פנה לביטולם בתואנה כי ברצונו להתייצב למילואים בעקבות המצב שנכפה על מדינת ישראל ביום השבעה באוקטובר. במהלך דיון שהתקיים בבימ"ש בעניין זה, הבהירה התביעה כי לא התקבלה כל עמדה רשמית של צה"ל בנושא. כמו כן ציינה התביעה, כי הרי זה מבורך להצטרף ללחימה אך המסוכנות בשל מעשיו, וזאת לאחר שהורשע בהם, יותר חשובה. מדובר בעבירות שצבועות בגוון של מרמה, בעלות מסוכנות, על אחת כמה וכמה כאשר הנאשם חמוש כפי שאירע במועד ביצוע העבירות המיוחסות לו בהרשעתו. בדיון שהתקיים דחה בית המשפט את עמדת התביעה ושחרר את הנאשם מהתנאים המגבילים וחתם - מאחל לנאשם הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully