וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לבג"ץ: "בן גביר התערב באופן פסול בעבודת המשטרה"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 22:06

בהרב מיארה מסרה בתגובה לעתירות נגד השר לביטחון לאומי כי הוא התערב באופן לא חוקי בעבודת המשטרה בהפגנה שבה טען שהיא "מפגן הזדהות עם חמאס". בן גביר בתגובה: "לאורך כל ההפגנה המשטרה חששה שיונפו דגלי טרור. מדובר ביועמ"שית מטעם ובעלת אג'נדה מאוד ברורה"

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אמרה הערב (שני) כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, "התערב באופן פסול ולא חוקי בעבודת המשטרה". את הדברים כתבה בהרב מיארה בתשובה לעתירות שהגישו התנועה לאיכות השלטון והאגודה לזכויות האזרח לבג"ץ, המבקשות להורות לשר להימנע ממתן הוראות והנחיות למשטרה בנוגע למימוש זכות ההפגנה בזמן המלחמה.

לדברי היועמ"שית, "בשורה של פרסומים עלה כי השר לביטחון לאומי התערב באופן פסול ולא חוקי בעבודת המשטרה. חמורה במיוחד ההתערבות הפוליטית בחופש המחאה נגד השלטון ובזכות ההפגנה. טענת השר לפיה הוא ביקש למנוע מפגן הזדהות עם חמאס, נטענה ללא קשר לנסיבות של ההפגנה שאותה המשטרה בדקה ואישרה".

עוד כתבה כי "תקופת חירום מביאה עמה אתגרים רבים לשלטון באיזון בין האינטרסים הציבוריים והביטחוניים לבין החובה לאפשר את מימוש חופש הביטוי של הציבור ושמירה על זכויות הפרט. יש להבטיח כי הפעלת שיקול הדעת של המשטרה והאיזון העדין שבין האינטרסים והזכויות שעל הפרק ייעשו ללא השפעה פוליטית ישירה או עקיפה, מפורשת או משתמעת, שפוגעת באופן קשה באמון הציבור במוסדות המדינה ובעקרונות היסוד של המשטר".

איתמר בן גביר,  גלי בהרב מיארה. אבשלום ששוני פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני פלאש 90

בתגובה נמסר מלשכת השר לביטחון לאומי: "מצער מאוד שגם אחרי 7.10 אצל היועמ"שית לא נלמד הלקח. מדובר בהנחיה של השר שלא לאפשר תמיכה בחמאס. עובדה כי לאורך כל ההפגנה המשטרה חששה שיונפו דגלי טרור ופעלה בכל המישורים נגד הנפת דגלים אלה. אין אירוע שמגיע לפתחו של בית המשפט שהיועמ"שית לא פועלת נגד השר בן גביר. מדובר ביועמ"שית מטעם ובעלת אג'נדה מאוד ברורה.

"לפי כל חוק ודין יש לשר סמכות להתוות מדיניות גם בנושא הפגנות ובוודאי שיש לשר אפשרות להורות למשטרה לאכוף את החוק ולא ולאפשר הפגנות לא חוקית. בשל השנאה לשר בן גביר היועמ"שית מתנהגת אליו כאילו הוא השר היחיד שמבקש שהמשרד יקיים את המדיניות שלו וכאילו שרי ביטחון פנים קודמים לא הנחו המשטרה לבצע את המדיניות שבה הם דוגלים. השר ימשיך להנחות את המשטרה לאכוף החוק ולא לאפשר הפגנות של תמיכה בחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully