וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח פרץ בין נציגת הפרקליטות לעו"ד של נתניהו - השופטים נאלצו להתערב

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 14:30

במהלך עדותו של מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר, הראל לוקר, בעז בן צור התעמת עם עורכת הדין מהפרקליטות, שביקשה לדעת אם קיים שיחה עם נתניהו על מיזוג בזק-יס. אחד השופטים נזף: "הוא לא יכול לענות על השאלה"

בווידאו: משפט נתניהו- עדותו של הראל לוקר, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר/רוני כנפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערכה הבוקר (שני) עדותו של הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, במסגרת הדיונים בתיק 4000, המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לוקר, שכיהן בתפקידו בין השנים 2011-2005, הודיע על התפטרותו ב-2014 אחרי שלוש שנים בלבד, אך בפועל משך את כהונתו בשנה נוספת, לבקשת נתניהו. כיום, לוקר מכהן יו"ר דירקטוריון בחברת הדלק פז ובבעלותו משרד עורכי דין.

בעדותו, לוקר נחקר על ידי נציגת הפרקליטות, עורכת הדין ניצן וולקן, ששאלה אותו על מידת מעורבותו באישור העברת השליטה ומיזוג חברות התקשורת יס ובזק.

"אני אפילו היום לא יודע מזה. לא מעניין בכלל, זה לא נושא רוחבי-לאומי ולשם כך יש משרד תקשורת. לא נגעתי בזה מעולם", טען לוקר.

האם התקיימו פגישות בינך לבין מנכ"ל יס באותה העת, רון איילון?

"אני זוכר שהייתה פגישה כזאת, כפי שהעדתי. אני לא זוכר מה היה בה, כי זה לא עניין אותי. צריך להבין שאני מדבר על כמעט ארבע שנים של עבודה מאומצת, ואם זה לא נושא בטיפול זה ממש קשה לי לזכור".

האם שוחחת עם נתניהו על הפגישה שלך עם איילון?

"ממש לא".

עדותו של מנכ״ל משרד רה״מ לשעבר הראל לוקר במשפט תיקי נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 1 בינואר 2024. ביני אשכנזי
עדותו של מנכ״ל משרד רה״מ לשעבר הראל לוקר במשפט תיקי נתניהו, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 1 בינואר 2024/ביני אשכנזי

וולקן הציגה בפני לוקר מסמך שכתבה היועצת המשפטית במשרד התקשורת לשעבר, דנה נויפלד, שקשור למיזוג בזק-יס.

נויפלד מציינת שהיא שולחת את המכתב הזה בהמשך לבקשתך. אתה זוכר אותו?

"לא זוכר. אין לי מושג. אני התפטרתי בנובמבר 2014, נתניהו ביקש שאשאר לתקופת הבחירות, אנחנו מדברים על תקופה שאין בה ממשלה. מעולם לא טיפלתי בנושא הזה ולא זוכר בקשה כזאת. יתירה מכך, יש מכתב שבו מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר הורה לפנות לראש המטה שלי, אבל במכתב שעקב לו - לא אני ולא ראש המטה שלי מכותבים. אני לא יודע למה שירבבו את השם שלי בתקופה שמקימים ממשלה חדשה ואני כבר התפטרתי, זה לא הגיוני. אני לא טיפלתי בזה אבל זה מה שכתוב".

אתה זוכר שיחה בעניין?

"לא הייתה שיחה".

בשלב זה, סניגורו של נתניהו, עורך הדין בעז בן צור, קטע את העדות והפציר בוולקן: "את קופצת. תני לו להשלים את דבריו". לוקר חזר על הכחשתו: "לא הגיוני שתהיה שיחה כזאת" - אך וולקן לחצה: "אתה יכול לשלול שהשיחה התקיימה?".

השופט משה בר עם התערב וקטע את העדות: "הוא לא יכול לענות על זה, הוא אומר שלא הייתה שיחה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

בשלב זה, החלה העדות הנגדית - אותה ניהל בן צור, שבחר לעסוק ביחס לו זכה לוקר בחקירתו ברשות לניירות ערך. "אני רוצה להציג לך איך תיארת את הדברים: 'וידאו שיצלמו אותי, אני עובד ציבור נאמן לא נאשם בכלום ולא חשוד בכלום וקיבלתי יחס כאילו אני אשם', מה היה שם?". לוקר אישש את טענתו: "צילמו אותי", ולכך בן צור הוסיף: "וגם הדליפו".

הפרקליטה יהודית תירוש העירה לבן צור: "אתה מציין את הדברים פה כעובדה", והאחרון השיב: "זאת עובדה". תירוש עמדה על שלה, ובשלב זה התערבה השופטת רבקה פרידמן פלדמן, ודרשה להשיב את העדות למסלולה: "תנו לעד לענות".

לוקר המשיך בעדותו אודות אותה החקירה ברשות לניירות ערך: "בבוקר קיבלתי טלפונים שהכל בסדר, שאלו אותי האם אני עצור, אמרתי שהכל בסדר, שיערתי שמישהו הדליף במכוון שעצרו אותי ולא היו דברים מעולם וכמובן שזה מעורר את חמתי. האם הם הדליפו - אין לי מושג".

בן צור ביקש: "תסביר את מה שאמרת על היחס", לוקר טען: "אני עונה להם, ובסוף נמצא שם 12 שעות, אז הייתי בסערת רגשות".

כניסת רה"מ בנימין נתניהו לדיון היום השישי לעדותו של ארנון מילצ׳ן בבית המשפט המחוזי בירושלים ובברייטון, 2 ביולי 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
כניסת רה"מ בנימין נתניהו לדיון היום השישי לעדותו של ארנון מילצ׳ן בבית המשפט המחוזי בירושלים ובברייטון, 2 ביולי 2023/אתר רשמי, אורן בן חקון

בחקירה, שאלו אותך האם לנתניהו הייתה עמדה בנושא מיזוג בזק יס ואתה ענית בחקירה שהוא לא דיבר איתך על זה, נכון?

"חד משמעית"

החוקרים שואלים אותך עד כמה אתה נאמן, שאלו האם טסת איתו או האם היית אצלו בבית, למשל. אתה שולל את זה, אז החוקרים אומרים לך שאתה לויאלי לנתניהו ובגלל זה אתה לא רוצה לענות בחקירה.

"אני לא יודע לאן הם לקחו את זה. אני יודע מה אני יכול לענות"

ענית 'אני לא חבר של המשפחה הייתי מנכ"ל מקצועי'. בעצם מה שאתה אומר להם הרמז שלכם שיש לי קשר אישי אליו ואני לויאלי אליו - לא מיניה ולא מקצתיה (שלילת הדברית - ב"א)

"הייתי המנכ"ל המקצועי שלו. בין זה ובן הרמיזות אין כלום, אני לא מהאנשים הפוליטיים, ואם הייתי בבית שלו זאת הייתה פגישת עבודה ביום שישי, וגם זה לא המון פעמים. רוב פגישות העבודה נעשו במשרד רה"מ".

בתום עדותו של לוקר, באולם בית המשפט דנו על כמות הדיונים שיתנהלו בכל שבוע, זאת לאחר שפרקליטי נתניהו דרשו להפחית אותם, בניגוד להחלטת בית המשפט. עם תחילת הדיון, הוצאו כל העיתונאים מאולם בית המשפט, וזאת לבקשת פרקליטיהם של נתניהו ואיש התקשורת נוני מוזס שטענו שיש להם "עניינים אישיים".‏

בהמשך הסבירה השופטת פרידמן פלדמן אמרה: "רק להניח את דעתכם שלא הפסדם כלום, דנו בבקשות שקשורות לענייני המלחמה. יש רשימת עדים שעו"ד חדד ביקש מהמדינה את שמיעת עדותם שזה קשור לענייניו של רה"מ בקשר למלחמה. סה"כ אנחנו מדברים על 13 עדים שנכללו. מעבר לכך יש עוד 25 עדים גג שיכולים להישמע כרגע. זהו פחות או יותר אנחנו שם. העדים שאין בעיה לשמוע אותם כרגע אנחנו מדברים על מספר ישיבות של 13-14 ימי דיונים".

בנימין נתניהו, נוני מוזס. יונתן זינדל,קוקו פלאש 90, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, נוני מוזס/עיבוד תמונה, יונתן זינדל,קוקו פלאש 90

הסנגורים מתנגדים להארכת ימי הדיונים לארבעה ימים במקום שלושה

נוית נגב הסנגורית של נוני מוזס: זה לא מגיע לו זה מרגיש כמו עונש, יש כל מיני דברים שנאמרו על כמה זמן המשפט נמשך. אנחנו לא רוצים לעשות בבום לא יודעת בגלל מה היא סיטואציה שפוגעת בהגנה של מר מוזס.

השופטת פרדימן פלדמן: הרעיון של ארבעה ימים הוא לזרז את המשפט.

נוית נגב הסנגורית של נוני מוזס: יש לנו תחושה שבנושא הזה מופעלים לחצים.

עמית חדד הסנגור של רה"מ נתניהו: ביחס לקצב אין מספק שמתנהל ביעילות הזאת ובאופן הזה שבו המשפט מתנהל, שאלתי חברים הסתכלתי קדימה אחורה. אין משפט שמתנהל שלוה ימים בכל הכבוד לכל מיני אחרים שטוענים בהקשר הזה כולם צריכים להוריד את הכובע בפני כבודכם זה מתנהל בקצב חסר תקדים שלא מקפחים זכויות. מאז עניין דרעי אני לא יודע אם יש משפטים שמתנהלים שלוש ימים בשבוע.

עמית חדד הסנגור של נתניהו ממשיך: אנחנו בתקופה מורכבת יש לי עו"ד ומתמחים שנפצעו במלחמה, יש לי עו"ד עם בני זוג או ילדים במלחמה כל האנשים האלה בטח האנשים האלה אם לא כמו שהם היו לפני ה-7 באוקטובר, משרד שלם נכנס תחת האלונקה כדי לבוא ולסייע אני לא מבקש מכבודכם (מהשופטים, ב"א) רחמים או ציון לשבח. מבחינה מעשית לקחנו תיקים על בסיס העובדה שיש מקומות פנויים בימי ראשון וחמישי ונקבעו דיונים ללקוחות האלה זה לא צחוק.

השופטת רבקה פרדימן פלדמן: עו"ד חדד אתם ידעתם שיש מצב שנאריך את ימי הדיונים יש דברים שהיו צפויים לפני המלחמה, זה המצב. שאנחנו מדברים על ארבעה ימים.

עמית חדד הסנגור של נתניהו: לקחתי את ראש עיריית חדרה אני מייצג אותו, יש פה אילוצים, אני שואל את עצמי מה התועלת שניקח עוד ימים. לא צריך תמיד שהתועלת היא יחסית. פנינו לחבריי צריך להגיד מילה טובה לפרקליטות, רצינו כדי לא לעכב את המשפט ביקשנו לשנות את סדר העדים. לקחנו על עצמנו לשנות את סדר העדים כדי לראות מי באמת מהעדים צריך את רה"מ, אני מבין שאין אפשרות. אנחנו לא רוצים חלילה לעכב את המשפט. זה חוסר אחריות מקצועי שאני אופיע למשפט בלי שאתכונן עם הלקוח, (נתניהו, ב"א).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully