וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס השתמש בביתו של תושב עזה - ואיים: "אשים מטען בינך לבין אשתך"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 11:54

בחקירה של פעיל ג'יהאד אסאלמי, העיד כיצד חמאס עושה שימוש באזרחים לצרכי טרור. לדבריו, במקרה אחד אזרח התווכח עם פעיל שהטמין מטען חבלה בכניסה לביתו: "אם יתפוצץ, אני והילדים שלי 'נלך'", מחה האזרח - עד שנורה ברגלו

בווידאו: החקירות של יחידה 504 באגף המודיעין חושפות את הניצול הציני של חמאס באזרחים/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) קטעים מחקירות פעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי. מהחקירות עולה השימוש בו עושה ארגון חמאס באזרחים ובסביבת מגוריהם לצרכי טרור. באחת החקירות סיפר הפעיל על מקרה בו אזרח אויים על ידי איש חמאס, שאם יפריע להטמין מטען חבלה ליד הכניסה לביתו, ישימו אותו "בינו לבין אישתו".

"איך אתה מטמין את המטען ליד הדלת? ואם הוא יתפוצץ, אני והילדים שלי 'נלך'", שיחזר פעיל הג'יהאד האסלאמי, מחמד דרויש עמארה, בחקירותו. "האיש חמאס אמר לו, 'אם זה לא מוצא חן בעיניך אני אשים את המטען בינך לבין אשתך". לפי סיפורו, לאחר זמן מה של ויכוח ירה פעיל החמאס ברגלו של האזרח.

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

בחקירה אחרת, של פעיל לשעבר בחמאס זוהדי עלי זהדי שאהי, הוא הודה כי הרגיש ש"אנחנו מגנים אנושיים". "למה שאנחנו (האזרחים) נגן עליהם (על החמאס)? אנחנו רוצים גם להינצל. בכל זאת אלה חיים שלנו". עוד סיפר שבמהלך המלחמה ברצועה התעמת עם פעילי חמאס שהתחבאו יחד עם אוכלוסייה אזרחית: "הוא אמר לי שברגע שתגמר המלחמה הוא יתחשבן איתי".

בחקירה נשאל לגבי מה דעתו על צה"ל. הוא ענה: "האמת, לפי מה שראיתי, הלוואי ותישארו אצלנו". הוא סיפר שכשהתחבא בבית החולים אלשפאא' פחד ממה שהצבא יעשה לו, אלא שכשהלוחמים נתנו לו אוכל ומים, הוא הרגיש בטוח. "בכנות, אם כוחות צה"ל היו נשארים באלשפאא' אז לא היינו מתים מרעב, לכל הפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully