וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה חזקה במרכז יפן, תושבים פונו מחשש לצונאמי

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 15:00

הרשויות קראו לתושבים בשלושה מחוזות לעבור למקומות גבוהים בעקבות הרעש, שעוצמתו הגיעה ל-7.6 והורגש גם בטוקיו הבירה. הממשלה אמרה כי לא דווח על שיבושים בתחנות הכוח הגרעיניות, כפי שאירע באסון בפוקושימה ב-2011. אזהרות צונאמי פורסמו גם ברוסיה ובקוריאות

בווידאו: נזקים מרעידת אדמה בעיר ווג'ימה שבמחוז אישיקוואה, יפן/רויטרס, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רעידת אדמה בעוצמה של 7.6 הכתה היום (שני) במרכז יפן, והשירות המטאורולוגי פרסם אזהרה מפני גלי צונאמי לאורך חופיהם של מחוזות מערביים. בשל החשש מהצפות, תושבים במחוזות אישיקווה, ניאיגטה וטויאמה התבקשו לעבור למקומות גבוהים יותר. הרעש גרם לקריסתם של עשרות מבנים, אף שבשלב זה לא ידוע על נפגעים.

הממשלה אמרה כי לא דווח על שיבושים בתחנות הכוח הגרעיניות באזור. בהמשך, נרשמה רעידת אדמה חזקה נוספת, בעוצמה 5.7, לחופי האי הונשו. הממשלה קראה לתושבים להיערך לרעידות אדמה נוספות. הממשלה אמרה כי היקף הנזק מרעידת האדמה, שהורגשה גם בבירה טוקיו שבחוף הנגדי, עדיין לא ברור. יותר מ-36 אלף בתים נותקו מחשמל במוקדי הרעש, החזק ביותר מאז 2018.

נזקים מרעידת אדמה בעיר ווג'ימה שבמחוז אישיקוואה, יפן, 1 בינואר 2024. רויטרס
נזקים מרעידת האדמה בעיר ווג'ימה שבאישיקווה, היום/רויטרס

אזהרות הפינוי הופיעו בענק על מסכי הטלוויזיה, ותושבים תיעדו את הרעש מבתיהם ומתוך תחנות רכבת תחתית. בנוסף לכך, הופסקו שירותי הרכבת המהירה אל מחוז אישיקווה, ושיבושים בקווי הטלפון והאינטרנט נרשמו באישיווקה ובניאיגטה. חברות התעופה המקומיות החזירו מטוסים על עקבותיהם וביטלו טיסות באזורי הרעש למשך רוב היום.

זו הפעם הראשונה שבה הרשויות מוציאות אזהרה חמורה מפני צונאמי מאז 2011, אז רעש אדיר בעוצמה של 9.0 הכה לחופי העיר סנדאי, יצר גלים בגובה של עשרה מטרים וגרם לאסון הגרעיני בכור בפוקושימה, השני בחומרתו אי-פעם.

נזקים מרעידת אדמה בעיר ווג'ימה שבמחוז אישיקוואה, יפן, 1 בינואר 2024. רויטרס
נזקים מרעידת אדמה בעיר ווג'ימה/רויטרס

התראות מפני צונאמי פורסמו גם במדינות נוספות באזור. קוריאה הדרומית נערכת לגלי צונאמי בגובה של 30 ס"מ, ובאי סחלין הרוסי, הסמוך ליפן, הרשויות הוציאו אזהרה לתושבי החוף המערבי שלו שפונו מבתיהם. גם קוריאה הצפונית הוציאה אזהרה מפני צונאמי.

דליפת מים מהתקרה לאחר רעידת האדמה ביפן, אישיקאווה. 1 בינואר 2024. רויטרס
דליפת מים מהתקרה באישיקאווה/רויטרס
הטלוויזיה היפנית מדווחת על רעידת אדמה במחוז אישיקווה, 1 בינואר 2024. רויטרס
קריאה להתפנות בשידורי הטלוויזיה ביפן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully