וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התחייבות צה"ל ומשרד הביטחון: התגמול הכספי לאנשי המילואים יקטן החל מהיום

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 11:58

התגמול המזערי שעמד עד אמש על 9,000 שקלים יצנח היום בחזרה ל-6,000 שקלים, וזה הסכום שיקבל כל חייל מילואים שישתחרר ויגיש תביעה לביטוח לאומי. נציגי המילואים מאשימים את משרד הביטחון והמשפטים שהתמהמהו בטיפול בכך על אף התרעותיהם: "עם מצגות לא משלמים שכר דירה"

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

התגמול המזערי למשרתי המילואים יקטן החל מהיום (שני) מ-9,000 שקלים ל-6,000 שקלים. זאת בשל אי הארכת הוראת השעה בוועדת העבודה והרווחה, שהעלתה את התגמול רק עד סוף שנת 2023.

הנושא עלה בדיון שהיה בוועדת חוץ וביטחון בשבוע שעבר, בה גילו יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין וחברי הוועדה, ששום מהלך לא נעשה כדי להאריך את הוראת השעה עבור חיילי המילואים שנלחמים ברצועת עזה ובגבול לבנון.

בוועדה הסבירו נציגי המילואים כי ללא הארכת הוראת השעה, מי שישתחרר במהלך ינואר ויגיש תביעה לביטוח לאומי לא יקבל על ינואר את המינימום החדש ללא הוראת שעה מעודכנת. לדבריהם, "נציגת משרד הביטחון ונציג משרד המשפטים לא חשבו שזה כל כך דחוף, ושאפשר יהיה לסדר את זה בהמשך. נציגי צה"ל שתקו. והנה, סוף השנה הגיע וההוראה לא הוארכה למרות שזה היה ידוע לכולם".

פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה  31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
"עם מצגות לא משלמים שכר דירה". פעילות לוחמים ברצועת עזה, חודש שעבר/דובר צה"ל

מהעמותה למען משרתי המילואים נמסר בתגובה: "משרתי ומשרתות המילואים עזבו הכול והתייצבו להגן על המדינה בלי לשאול שאלות, מוכנים למסור הכול למען ביטחון כולנו", הם המשיכו, "מצער מאוד שאלה שהיו אמורים לדאוג להם לא מצאו את הרצון והעניין לדאוג להם. התרענו לפני שבוע בפני נציגי משרד הביטחון, משרד המשפטים וצה"ל על הצורך הדחוף להאריך את הוראת שעה ולצערנו, דבר לא נעשה. אנו קוראים לשר האוצר ולשר הביטחון להאריך את הוראת שעה זו מייד. עם מצגות לא משלמים שכר דירה, הוצאות והתחייבויות".

אתמול החליט הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי על שחרור שתי חטיבות המילואים, 14 ו-551, במטרה לזמן אותן בשנה הקרובה לחודש מילואים נוספים בשנת 2024 שהוגדרה על ידי צה"ל כ"שנת מלחמה" או לגבול הצפון שם מתנהלת מערכת התשה מול חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully