וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נושאת המטוסים "פורד" תעזוב את האזור בימים הקרובים

רשת ABC דווחה שהאונייה האמריקנית, הגדולה והחדישה ביותר בצי של ארצות הברית, שנשלחה כדי להרתיע את חיזבאללה ואיראן מלהרחיב את המלחמה באוקטובר, תחזור לבסיס האם שלה בווירג'יניה. עם זאת, ארה"ב שומרת על "יכולת צבאית משמעותית במזרח התיכון"

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד, שהגיעה לאזור בתחילת המלחמה באוקטובר, תעזוב את המזרח התיכון ותשוב לארצות הברית - כך דיווחה אמש (ראשון) רשת ABC האמריקנית מפי גורמים בכירים.

הפנטגון שלח את האונייה, הגדולה והחדישה ביותר מבין נושאות המטוסים של הצי, כדי להניא את חיזבאללה ואיראן מלפתוח במלחמה נגד ישראל בצפון ולהרחיבה לכדי מלחמה אזורית. היא תעשה את דרכה בחזרה לבסיס האם שלה בווירג'יניה, ביחד עם חמש אוניות נוספות.

גורם אמריקני בכיר אמר ל-ABC שלמרות העזיבה של פורד וקבוצת התקיפה שלה, לארצות הברית תמשיך להיות יכולת צבאית משמעותית במזרח התיכון, לרבות פריסה של משחתות נוספות.

נושאות המטוסים האמריקניות פורד ואייזנהאואר בים התיכון, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
נושאות המטוסים ג'רלד פורד ודווייט אייזנהאואר בים התיכון/רויטרס

עוד דווח בידיעה כי בשבוע שעבר הגיעו לים התיכון שתי ספינות קרב אמפיביות של ארצות הברית מהים האדום, שחברו לספינה נוספת. על סיפונן נמצא כוח של כ-2,200 נחתים.

נושאת מטוסים נוספת, דווייט אייזנהאואר, נשלחה לאזור בתחילת המלחמה, אבל נותבה מחדש למפרץ הפרסי, כדי להרתיע את איראן מהצטרפות למלחמה. האייזנהאואר נמצאת כרגע במפרץ עדן, ממזרח לתימן, שם היא עוסקת, ביחד עם ספינות נוספות, בפעילות מבצעית נגד החות'ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully