וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 52 שנה: מלכת דנמרק מרגרטה ה-2 פורשת מהכס

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 19:54

המלכה בת ה-83 הודיעה בנאום לרגל השנה החדשה כי היא תעביר בעוד שבועיים את השרביט לבנה, הנסיך פרדריק. היא הייתה המונרך הוותיק ביותר באירופה, תואר שאותו נשאה מאז מותה של המלכה אליזבת בשנה שעברה

מלכת דנמרק מרגרטה השנייה. רויטרס
מלכת דנמרק מרגרטה השנייה/רויטרס

מרגרטה השנייה מלכת דנמרק הודיעה היום (ראשון) כי היא תפרוש בעוד שבועיים מכס המלכות, ביום שבו היא תציין 52 שנים בתפקיד. היא תעביר את הכתר לבנה, יורש העצר פרדריק.

מרגרטה בת ה-83, שעלתה לכס ב-1972 כשירשה את אביה פרדריק התשיעי, הודיעה על החלטתה המפתיעה בנאום שנשאה לאומה לרגל השנה החדשה. היא הזכירה את הניתוח שעברה בגבה בפברואר כאחת הסיבות לפרישתה.

"הניתוח באופן טבעי העלה את המחשבה לגבי העתיד - אם הגיע הזמן להעביר את האחריות לדור הבא", אמרה המלכה בנאומה. "החלטתי שעתה זה הזמן המתאים. ב-14 בינואר 2024 - 52 שנים אחרי שירשתי את אבי האהוב - אני אפרוש מתפקידי כמלכת דנמרק. אעביר את הכתר לבני, יורש העצר פרדריק".

המלכה הדנית הייתה המונרך הוותיק ביותר באירופה, תואר שבו החזיקה מאז מותה של אליזבת מלכת בריטניה בשנה שעברה, והוותיקה ביותר בהיסטוריה הדנית. היא הייתה גם המלכה היחידה בעולם שעומדת בראש מדינה, בניגוד לנשותיהם של מלכים המחזיקות אף הן בתואר מלכה.

המדינה הסקנדינבית היא מונרכיה חוקתית, ולבית המלוכה יש תפקיד סמלי בעיקרו.

  • עוד באותו נושא:
  • דנמרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully