וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק וטוי נטרלו מחבלים והצילו חיים: הכלבים הגיבורים בעזה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 18:16

בין הלוחמים הפועלים ברצועה, נמצאים גם לוחמי יחידת "עוקץ" יחד עם כלביהם הנאמנים. הכלבים סורקים מבנים חשודים ברצועה, מוצאים מחבלים, מנטרלים אותם, ואף מסייעים במציאת נשקים ותחמושת. אלו סיפוריהם של כמה מהכלבים הגיבורים שמסייעים ללוחמים בעזה

תיעוד מפעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה/דובר צה"ל

יחד עם לוחמי צה"ל, פועלים מתחילת המלחמה גם כלבי יחידת "עוקץ". הכלבים מסייעים לכוחות, סורקים שטחים, מנטרלים מחבלים ובפעמים רבות מצילים חיי לוחמים. היום (ראשון) פרסם צה"ל תיעוד מיוחד של פעולות לוחמי "עוקץ" וכלביהם ברצועה.

לוחמי חטיבת עוקץ וכלביהם מלווים את הכוחות הלוחמים ברצועת עזה. בפעמים רבות, נשלחו כלבי היחידה לסריקה ראשונית בטרם פשיטת הכוחות על מבנה, זיהו איומים ומנעו פגיעה בלוחמי צה"ל. כמו כן, הכלבים ממפים בתים, מאתרים נשקים, תחמושת וחומרי נפץ.

פעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה. דובר צה"ל
לוחמת עוקץ יחד עם הכלב שלה ברצועת עזה/דובר צה"ל

במהלך התקפה משותפת של לוחמי עוקץ יחד עם צוות הקרב של חטיבה 460 בשכונת ג'באליה, הלוחם א' שלח את כלבו פטריק לסרוק אזור מסויים בטרם כניסת הכוחות למבנה. במהלך הסריקה, איתר פטריק מחבל שארב לכוחות בכניסה, נטרל אותו ובכך מנע היתקלות.

בפעילות נוספת בשכונת רימאל, נשלח הכלב טוי לסריקה של האזור החשוד. במהלך הסריקה מצא הכלב מסדרון שחיבר את המבנה בו שהו הלוחמים למבנה נוסף שבו ארב מחבל. טוי נטרל את המחבל וכך הציל את הכוח מלפעול באותו המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully