וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהודים כופרים ויגיעו לגיהינום": צעיר נעצר בשל הזדהות עם דאעש

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 15:25

הנאשם מואמן מנצור, תושב טירה בן 22, פרסם ברשתות החברתיות פוסטים של הזדהות עם ארגון טרור הרצחני, ואיים להרוג כל מי שאינו מזדהה עם הקמת מדינה אסלאמית בישראל. היום, בהתאם לממצאי החקירה, פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגדו כתב אישום

בווידאו: מבצע מעצרים של המשטרה ושב"כ בעקבות הפיגוע בחדרה/צילום: דוברות משטרת ישראל

מייד אחרי 7 באוקטובר החלו להישמע ביתר שאת השוואות בין חמאס לדאעש - מה שהופך את הידיעה הבאה למדאיגה מאוד. הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי תושב טירה נעצר בחשד לעבירות ביטחוניות, ובהן הזדהות עם ארגון הטרור הרצחני והסתה לטרור. בהתאם לממצאי החקירה, היום הוגש כתב אישום נגד התושב, מואמן מנצור, שנעצר בידי שב"כ ואנשי היחידה המרכזית במחוז המרכז של המשטרה.


מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל חלק מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי מנצור הזדהה עם ארגוני טרור שונים בפרסומים שביצע בחשבון האינסטגרם שלו ובסטטוס בווטסאפ. כך, בחודש שעבר כתב בערבית בסטטוס בווטסאפ: "הכשירו את הצבאות וחסנו את הנפש, שכן זהו זמנה של מלחמת אחרית הימים, אם ירצה האל יתעלה וזו לא תסתיים אלא ברצח של בעלי העין האחת מקרבם". כעבור יום, פרסם באינסטגרם סטורי שבו הזדהה עם ארגון הטרור אל-קאעידה.

פעילי דעאש נלחמים במוסול כפי שצולמו בדרום מערב מוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
החשוד מאמין כמוהם במדינה אסלאמית. פעילי דאעש נלחמים בעיראק ב-2017/רויטרס

בחודש יוני האחרון הזדהה מנצור באינסטגרם עם ארגון הטרור דאעש, כשפרסם סטורי שבו סרטון שנראים סממני דאעש מובהקים, וברקע התנגן המנון ג'יהאדי שעוסק במי שיצאו והקריבו את כל רכושם ונפשם לטובת ג'יהאד למען אללה. חודש לאחר מכן פרסם סרטון נוסף ברשת החברתית, שבו נראים אנשים מניפים דגל דאעש, ואחד מאלה שהופיעו בו נואם נאום לוחמני הנוגע לארגון.



בבקשת המעצר עד תום ההליכים נאמר כי מסוכנותו הרבה של מנצור "מתעצמת עד תום, בשים לב לאמירותיו הקיצוניות, המתריסות, הלעומתיות וחסרות המורא והרסן במסגרת חקירותיו, נגד ישראל, המשטר בה והיהודים הגרים בה. זאת, בין השאר, בהתייחסותו ליהודים ככופרים שיגיעו לגיהינום, אמירתו כי יהרוג את כל מי שמתנגד להקמת מדינה אסלאמית בישראל ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זה כחודש ניהלו נגד הנאשם, בן 22, חקירה סמויה. זאת לאחר שפרסם ברשתות החברתיות פוסטים של הזדהות עם ארגון דאעש והסתה לטרור ופגיעה ביהודים בזמן מלחמה.

עם התפתחות החקירה המשותפת, עלה כי החשוד - תושב טירה בעל תעודת זהות ישראלית - הצהיר כי אינו מכיר במדינת ישראל וכי לדעתו במקומה יש להקים מדינה אסאלמית במועד המתאים לכך, וכי יש להרוג את הכופרים, משמע - כל מי שאינו מוסלמי.

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

בהתאם לחשדות וממצאי החקירה המואצת, התקבל אישור פרקליטות המדינה לחקור את החשוד. הוא נעצר בתחילת החודש ומעצרו הוארך מעת לעת.
היום, בהתאם לממצאי החקירה והתשתית הראייתית, פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגד החשוד בבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום, בהתאם לתשתית הראייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully