וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת המילואימניקים והורי החיילים: "מגינים על המדינה, ולא יכולים לנסוע בשבת כדי להיפגש?"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 14:54

עתירה ראשונה בנושא הטעון, שבה הפונים הם גם אנשי מילואים שנפגעו מהחלטת משרד התחבורה והביטחון לא להפעיל תחבורה ציבורית לחיילים בשבת. "יותר מ-70 ימים חיילים וחיילות נדרשים להגיע באמצעות כלי רכב פרטיים למשמרות בסופי שבוע ולממן זאת מכיסם. זה לא סביר ולא חוקי"

מירי רגב בתחנת ריענון לכוחות הביטחון שהקים משרד התחבורה בכביש 6 מלחמת עזה חרבות ברזל/משרד התחבורה

עשרות מילואימניקים והורים לחיילים הגישו הבוקר (ראשון) עתירה בבג"צ נגד משרד התחבורה ומשרד הביטחון, על החלטתם שלא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. העותרים דורשים מהמדינה לקיים הליך מסודר לבחינת מעני התחבורה לכוחות הביטחון במהלך סוף השבוע.

מדובר בעתירה הראשונה שהוגשה בנושא, בה הפונים הם גם אנשי מילואים שנפגעו מהחלטת משרד התחבורה והביטחון, שלא להפעיל תחבורה ציבורית לחיילים בשבת. בנוסף מדגישים העותרים את המחדל המהותי בכך שבאף שלב לא פעל משרד הביטחון כדי למפות את צרכי משרתי כוחות הביטחון בסדיר ובמילואים, כדי לספק את הנתונים והצורך עבור משרד התחבורה.

"במצב הנוכחי מי שמחרפים את נפשם בהגנה על המדינה אינם מקבלים את האמצעים המינימליים על מנת לראות את משפחתם בחופשה המקוצרת שניתנת להם", נכתב בעתירה. "במצב זה, בו למעלה מ-70 ימים חיילים וחיילות נדרשים להגיע באמצעות כלי רכב פרטיים למשמרות בסופי השבוע, לממן מכיסם את העלויות הכרוכות בכך, ולסכן את עצמם בנהיגה במצבי עייפות, לצד היותו בלתי חוקי, הוא גם בלתי מתקבל על הדעת ומהווה סכנה ממשית לעצמם ולמדינה".

תחנה מרכזית בתל אביב ביום של השביתה הכללית , נובמבר 2011. נמרוד סונדרס
עתירה ראשונה שאליה מצטרפים אנשי מילואים. חיילים ממתינים בתחנה המרכזית בת"א/נמרוד סונדרס

בעתירה נכתב כי מאות החיילים בסדיר במילואים ומשפחותיהם שפנו אל תנועת ישראל חופשית, דיווחו כי ל- 93% מהם לא נמצאה אלטרנטיבה על ידי הצבא. רבים מהם, כ-40%, נושאים בהוצאות כספיות, או שתלויים בהורים או בני משפחה (כ-32%) כדי למצוא פתרון ליציאה והגעה לבסיס. כ-19% מהפונים סיפרו כי ויתרו על יציאות התרעננות וחזרה למשפחה כי לא נמצא להם פתרון איך לצאת או לחזור לבסיס ו-5.3% תיארו מצב בו נהגו במצבי עייפות קיצונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"אינם מקבלים את האמצעים המינימליים". חיילים ברצועת עזה/דובר צה"ל

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, הוסיף: "כמעט שלושה חודשים לתוך המלחמה הארורה הזו, ובתור איש מילואים שמגויס מאז תחילת המערכה, מעל הכל, אני מתבייש שעדיין צריך לעסוק בכך. העובדה שלחיילי צה''ל לא מתאפשרים התנאים הבסיסיים למלא את תפקידם מחד ולהגיע לביתם ככל הניתן מאידך, היא אירוע מביך, וכך גם העובדה שאחרי כל כך הרבה עיסוק בנושא, אנו נאלצים לפנות לבית המשפט העליון כדי לטפל בכך. טוב יעשו משרד הביטחון ומשרד התחבורה אם יתנצלו לאלתר בפני החיילים, יקחו אחריות ויטפלו בנושא מבלי שנדרש לדיון המשפטי בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully