וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה סטרוק השמיצה את החיילים - הקצין השיב: "זו שאלה נוראית"

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 15:59

במהלך סקירה ביטחונית שאלה שרת ההתיישבות את ראש אגף אסטרטגיה, האלוף טולדנו, אם יש טייסים שלא מסייעים לכוחות בשטח "מסיבות מצפוניות". טולדנו השיב שלא והדגיש כי גם הלוחמים בשטח יענו את אותה התשובה. הליכוד: "שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס"

בווידאו: לוחמים איתרו תשתיות טרור בגן ילדים בשאטי/דובר צה"ל

שרת ההתיישבות אורית סטרוק שאלה היום (ראשון) את ראש אגף אסטרטגיה, האלוף אליעזר טולדנו, במהלך סקירה ביטחונית "האם זה נכון שיש טייסים שלא מסייעים לכוחות בשטח מסיבות מצפוניות?". טולדנו השיב: "לא, בעיניי זו שאלה נוראית, התשובה היא לא. אם תשאלי את הכוחות בשטח תקבלי את אותה תשובה".

לכל העדכונים על המלחמה

סטרוק הגיבה לתשובתו, ואמרה: "אני יכולה לשאול מה שאני רוצה, אל תשפוט לי את השאלות". ראש הממשלה בנימין נתניהו העיר לטולדנו ואמר לו "התשובה שלך נכונה וטובה - ההערה על השאלה שלה לא במקומה".

בעקבות חילופי הדברים בליכוד מסרו: "אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה"ל שפועלים בכל העוצמה נגד אויבי ישראל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס שמרפות את ידי לוחמינו".

אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אורית סטרוק/ראובן קסטרו

במהלך הסקירה הביטחונית השר עמיחי שיקלי שאל את האלוף טולדנו בעניין המדיניות בצפון. "לאן פנינו בזירה הצפונית? מתכוונים להמשיך איך שזה מתנהל כרגע?", תהה. נתניהו השיב לו: "אנחנו הולמים בחיזבאללה, מכים בהם מכות חזקות מאוד". שיקלי ענה: "כל אימת שמטולה וקריית שמונה מופצצות לא הייתי נותן לנו צ'אפחה על הכתף, וזה שנהרגו להם מאה מחבלים - זה מעניין את הסבתא".

גם השר ניר ברקת, שמנסה לבדל את עצמו מהממשלה במתקפות שבועיות, שב על הביקורת שמתח על המדיניות בצפון ותקף את קבינט המלחמה "שמשחק שש-בש בזמן שהאיראנים משחקים שחמט. אתם תקועים ב-6 באוקטובר".

שר החינוך יואב קיש כתב ב-X (טוויטר לשעבר), בעקבות הדברים של סטרוק: "אמרתי בישיבת הממשלה לשרה אורית סטרוק. אין שום מצב בו טייסי חיל האוויר עצרו תקיפת סיוע משיקולים שאינם מבצעיים. שיתוף הפעולה האווירי והיבשתי שאנו עדים לו במלחמה זו הוא חסר תקדים. טייסי חיל האויר שותפים מלאים ללחימה ועושים מעל ומעבר. כל השיח הזה מיותר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את השרה בטוויטר: "ההסתה המחפירה של סטרוק נגד בכירי צה"ל והשתיקה של נתניהו היא עוד הוכחה שהממשלה הזאת צריכה לסיים את כהונתה מה שיותר מהר. לצה"ל ולאזרחי ישראל מגיעה ממשלה אחרת".

בהמשך, בעקבות שאלתה של סטרוק, הגיבה חבר הכנסת מרב כהן (יש עתיד) בחריפות והזדעזעה מכך ש"שרה בממשלה מסיתה נגד חיילי צה"ל, ובמקרה הזה נגד טייסים". לדבריה, שאלתה של סטרוק היא חלק משיטה ידועה: "שואלים שאלה מסיתה, קונספירטיבית ומטורללת. התשובה (שהיא כמובן 'לא') כבר לא משנה, כי בלון ההסתה כבר הופרח לאוויר העולם ומסתובב ברשת. איזה שפל ערכי ופוליטי. הממשלה הזו היא עונש למדינת ישראל ואזרחיה. כל יום שעובר היא עושה עוד נזק".

בתוך כך, ועדת הכספים אישרה היום העברה נוספת למשרדה של סטרוק, בסך 110 מיליון שקלים, 90 מיליון שקלים מתוכם במזומן. לפי הודעת הוועדה, 75 מיליון שקלים מיועדים ל"רכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון". חלק נוסף מהכסף מיועד עבור "פעילות חברה וקליטה ביישובים כפריים ובהשקעה בחברה ובקהילה - רכישת שירותים מקצועיים, לרבות אבחון, הדרכה, הכנת סקרים, תמיכה בפעולות להעצמת החוסן הקהילתי ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully