וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את דחיית הבחירות לרשויות המקומיות לסוף פברואר

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 20:46

הדחייה אושרה לאחר שצה"ל העריך כי לא יוכל לשחרר כ-700 אנשי מילואים המתמודדים בבחירות שהיו אמורות להתקיים בסוף ינואר. סמוטריץ', שהוביל את מהלך הדחייה, בירך על אישורו: "הובלנו את הדחייה הזאת בשמם של עשרות אלפי חיילים שלא מוכנים לוותר על הזכות לבחור ולהבחר"

בווידאו:הממשלה אישרה את הרוטציה בין השרים אלי כהן וישראל כץ/יותם רונן

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את דחיית הבחירות לרשויות המקומיות מסוף ינואר ל-27 בפברואר. זאת בהמשך לקבלת הערכה מצה"ל, כי לא יוכל לשחרר כ-700 אנשי מילואים המתמודדים בבחירות. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהוביל את מהלך הדחייה, בירך על אישורו: "הובלנו את הדחייה הזאת בשמם של עשרות אלפי חיילים שלא מוכנים לוותר על הזכות לבחור ולהבחר".

"אני מברך את חברי ממשלת ישראל שדחו את הבחירות", אמר סמוטריץ'. "כשחיילינו בחזית הם לא יכולים להשתתף בהצבעה והדבר האחרון שאזרחי ישראל צריכים זה ויכוחים של מערכת בחירות".

כמו כן, מפלגת יש עתיד הודיעה שתתמוך בדחיית מועד הבחירות גם היא. ההחלטה על הדחייה צפויה להגיע מחר לאישור וועדת הפנים של הכנסת, שם נדרש רוב של 12 מתוך 15 חברי הוועדה. התמיכה של יש עתיד - לה יש 2 ח"כים בוועדה - משלימה לקואליציה את הרוב הדרוש לאישור ההחלטה בוועדה.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
הוביל את המהלך. סמוטריץ'/הארץ, הדס פרוש

ממרכז השלטון המקומי מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "הבחירות הן ההליך הדמוקרטי ההכרחי והנדרש כדי לשמור על המשך תפקודו של השלטון היציב ביותר במדינת ישראל - השלטון המקומי. השלטון המקומי ערוך לבחירות לרשויות המקומיות ב-27 בפברואר".

ההחלטה התקבלה בתמיכה גדולה יחסית בקרב הרשויות המקומוית. המועמד לראשות עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, והעותר המרכזי בבג"צ לדחיית הבחירות המוניציפליות, כתב: "הודעת הממשלה על דחייה ל-27/2 מהווה ניצחון חשוב עבור משרתי ומשרתות המילואים, בני משפחותיהם, הקהילות שלהם, ועבור יתר אזרחי המדינה שמתמודדים כעת עם המלחמה ולא עם הבחירות המקומיות. בזכות עתירת האיחוד הירושלמי - הציבור החילוני, הציבור המסורתי והציבור הדתי יוכלו להתמודד באופן שווה בבחירות המקומיות".

הוא הדגיש בדבריו כי "לא יינתן פרס למי שבחרו מדעת לא לשרת, לא לסכן את חייהם ולא להתגייס לשירות סדיר או מילואים. הציבור הממלכתי ניצח. כעת נתפנה לקרב הגדול של שמירה על ירושלים ישראלית ולא חרדית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה  31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הדחייה אמורה לאפשר לכ-700 אנשי מילואים לחזור ולהשתתף בבחירות המקומיות. חיילים בפעילות ברצועה/דובר צה"ל
רס״ן במיל' צילה רשף. 31 בדצמבר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
רב-סרן (מיל') צילה רשף, המתמודדת לראשות המועצה המקומית זכרון יעקב/אתר רשמי, ללא קרדיט

יונה יהב, המועמד לראשות עיריית חיפה, אמר על דחיית מועד הבחירות הקרובות כי הן "תקוותה של חיפה, ולכן מוטב שייערכו כמה שיותר מהר. "אני פטריוט חיפאי כל חיי ואני ערוך ומוכן לנצח את הבחירות ולהוביל מחדש את העיר בכל תאריך, הן לחידוש תנופת הפיתוח והצמיחה של חיפה והן להכין את העיר לכל תרחיש אחר אם ייכפה עלינו. חיפה נתונה במשבר מנהיגות קשה. הבחירות הם תקוותה של חיפה. לכן ראוי שיתקיימו כמה שיותר מהר".

רב-סרן (מיל') צילה רשף, המתמודדת לראשות המועצה המקומית זכרון יעקב מסרה: "גאה להיות אחת מתוך 688 אנשי מילואים שבחר הצבא לא לשחררם ממילואים בימים אלו על אף היותם מתמודדים לראשי רשויות ולחברי מועצות. השיח סביב קיום הבחירות המוניציפאליות ב-30/1 בזמן מלחמה כאשר מאות אלפי חיילים חיילות, מפקדים ומפקדות נמצאים בשירות מילואים בכל אחת מהחזיתות פשוט לא הגיוני. למרות המחיר האישי והכלכלי של כל המועמדים, לא היתה לאף אחד דילמה בין קיום בחירות לבין שירות מילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully