וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ממליץ לסגור את המשרד - אבל השרה גמליאל החליטה למנות מנכ"ל חדש

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 13:55

הממשלה צפויה לאשר את מינויו של תא"ל במיל' נחום בסלו למנכ"ל משרד המודיעין, למרות התכנון לסגור את המשרד כחלק מהקיצוצים בתקציב 2024. בחודשים האחרונים המשרד פעל ללא מנכ"ל, אלא עם ממלא מקום. פורום דבורה בעקבות הפרסום: "התאכזבנו לגלות שפוספסה הזדמנות לשפר"

גילה גמליאל. יונתן זינדל, פלאש 90
גילה גמליאל/פלאש 90, יונתן זינדל

הממשלה תאשר הבוקר (ראשון) את מינויו של מנכ"ל חדש למשרד המודיעין - על אף שמשרד האוצר ממליץ לסגור את המשרד כחלק מהקיצוצים המתוכננים במשרדי הממשלה בתקציב 2024. שרת המודיעין גילה גמליאל החליטה למנות את תא"ל במיל' נחום בסלו לתפקיד.

בסלו שימש בעבר כראש מטה התקשוב והסייבר של צה"ל והוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני במנהל עסקים. בחודשים האחרונים משרד המודיעין פעל ללא מנכ"ל במשרה מלאה, לאחר שהמנכ"ל שמונה עם הקמת הממשלה, אילן כהן, עזב את תפקידו בקיץ. מאז היה למשרד ממלא מקום מנכ"ל, אבי כהן סקלי, שמשמש במקביל גם כמנכ"ל משרד התפוצות, של השר עמיחי שיקלי.

משרד המודיעין הוא אחד מ-10-6 משרדים ממשלתיים מיותרים, שבמשרד האוצר רוצים לבטל כחלק מהצטמצמות התקציבית לצרכי המלחמה. בנוסף, באוצר מציעים לסגור את משרד ההתיישבות והמשימות לאומיות, של השרה אורית סטרוק, משרד ירושלים ומסורת, של השר מאיר פרוש, משרד הנגב והגליל, של השר יצחק וסרלאוף, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, של השר דודי אמסלם, משרד התפוצות והמשרד לשוויון חברתי, של השר עמיחי שיקלי, המשרד לנושאים אסטרטגיים, בראשות השר רון דרמר, משרד המורשת, בראשות השר עמיחי אליהו והמשרד למעמד האישה, בראשות השרה מאי גולן. בלשכת ראש הממשלה שוקלים בימים אלה את האפשרות לסגירת חלק מהמשרדים, אך טרם התקבלה החלטה.

בעקבות הפרסום, פנה פורום דבורה, שמקדם שילוב וקידום נשים במדיניות חוץ וביטחון לאומי, לשרת המודיעין ודרש לעכב את המינוי על מנת שיוכלו להציג בפניה נשים מועמדות לתפקיד. זאת, ברקע העובדה שבממשלה ה-37 יש מנכ"לית אחת מבין 33 משרדי ממשלה. "התאכזבנו לגלות שפוספסה הזדמנות לשפר, ולו במעט, את המציאות העגומה והמקוממת של היעדר ייצוג של נשים במוקדי קבלת החלטות ובהינתן כי בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי בעתירה כנגד הממשלה בגין אי-מינוי נשים לתפקיד מנכ"ליות של משרדי ממשלה. חבל שבעת הזו בחרת שלא למנות אישה לתפקיד האמור", נכתב במכתב.

"אין לנו אלא להניח כי פעלת כך לא משום שלא נמצאה אישה מקצועית עם ניסיון מתאים לתפקיד, אלא משום שלא חיפשת מועמדת כזו", הוסיפו בפורום דבורה. "בשמחה היינו ממליצות לך על מספר נשים שמתאימות לתפקיד. מבלי להתייחס לזכויותיו של המועמד, שכן אין לנו היכרות אישית או מקצועית עימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully