וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 4 אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות במזרח סוריה

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 12:53

גורמים במיליציות בעיראק אמרו כי בתקיפות האוויריות באזור הגבול נהרגו שישה לוחמים, רובם מהארגון הלבנוני. חיזבאללה הודיע על ארבעה הרוגים בשורותיו, אך לא פירט. לא ברור אם התקיפה, שבה לפי דיווחים נפגעו מחסן נשק ושיירה, הייתה של ארה"ב או ישראל

פיצוץ באזור אל-בוכמאל במזרח סוריה, 29 בדצמבר 2023. טוויטר, צילום מסך
פיצוץ במהלך התקיפות אמש באזור אל-בוכמאל/צילום מסך, טוויטר

ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו אמש בתקיפות אוויריות במזרח סוריה, בסמוך למעבר גבול אסטרטגי עם עיראק - כך אמרו שני חברים במיליציות העיקריות לסוכנות הידיעות אי-פי. בנוסף לאנשי חיזבאללה, נהרגו שני לוחמים סורים. חיזבאללה הודיע הבוקר (שבת) על מותם של ארבעה מאנשיו, מבלי לפרט היכן וכיצד.

הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית ויושב בבריטניה, דיווח כי התקיפות פגעו במחסן נשק, בשיירה שחצתה מעיראק ובמתחם אימונים של מיליציה פרו-איראנית. לפי הדיווח, בתקיפות נהרגו תשעה אנשים, שלושה מהם סורים והיתר אזרחי מדינות אחרות.

לא ברור מי אחראי לתקיפות האוויריות אתמול באזור אל-בוכמאל, אחד מנתיבי ההברחה המרכזיים של איראן אל סוריה ולבנון. לפי חלק מהדיווחים, הייתה זו התקפה אמריקנית, בתגובה לשיגורים הבלתי-פוסקים של המיליציות השיעיות בעיראק לעבר כוחות אמריקניים בשתי המדינות.

עם זאת, וושינגטון לרוב מקבלת אחריות על תקיפות כאלו, ובשלב זה היא לא הגיבה. בשנים האחרונות יוחסו לישראל תקיפות רבות באזור האסטרטגי, שעליהן השתלטו המיליציות הפרו-איראניות. בימים האחרונים גברו התקפות שיוחסו לישראל בסוריה, כולל אחת שבה נהרג בכיר משמרות המהפכה של איראן רזא מוסאווי.

מוסאווי היה אחראי על הקשר הצבאי בין טהראן למשטר אסד ועל העברות הנשק שאותן ישראל מנסה לסכל במשך שנים ארוכות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה בשבוע שעבר על תקיפות אוויריות נגד גדודי חיזבאללה בעיראק, אחת המיליציות הגדולות במדינה, בתגובה להתקפה על בסיס בחבל הכורדי שבה נפצעו שלושה חיילים אמריקנים.

המיליציות השיעיות בעיראק, הפועלות תחת השם "ההתנגדות האסלאמית", תקפו יותר ממאה פעמים יעדים אמריקניים באזור מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. הן אף קיבלו אחריות על שיגורי כטב"מים לעבר ישראל בכמה הזדמנויות, כולל לעבר אסדת כריש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully