וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר אמריקני הואשם שנסע לקניה כדי להצטרף לארגון טרור: "קיבל השראה מה-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 12:14

קארם נאסר, אזרח אמריקאי בן 23, במקור מניו ג'רזי, נעצר לפני כשבועיים בניירובי שבקניה. נאסר הואשם כי ניסה להצטרף לארגון הטרור "א-שבאב", שמשמש כסניף של ארגון אל-קאעדה בסומליה. לטענתו, "המוטיבציה שלו לבצע ג'יהאד גדלה אחרי ה-7 באוקטובר"

רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, חדרי תפילה ומנוחה: אותרו והושמדו מנהרות המטה הכללי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

כתב אישום הוגש הלילה נגד גבר אמריקני, תושב ניו ג'רזי, בגין נסיון סיוע לארגון טרור איסלמיסטי - כך מסר הלילה משרד המשפטים האמריקני. הגבר ניסה לסייע לארגון הטרור "א-שבאב", שמשמש כסניף של ארגון אל-קאעדה בסומליה, בטענה שהושפע מהתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

קארם נאסר, אזרח אמריקאי בן 23 שעבר מניו ג'רזי למצרים בסביבות יולי, נעצר בעיר ניירובי שבקניה לפני כשבועיים. ביום חמישי האחרון, מסר משרד המשפטים האמריקני, הועבר נאסר לארצות הברית. כשהגיע, הואשם הצעיר כי ניסה לספר "תמיכה חומרית" לארגון טרור זר, עבירה שהעונש המירבי עליה הוא 20 שנות מאסר.

אל-קאעדה. רויטרס
ניסה להצטרף לסניך הסומלי של "אל-קאעדה"/רויטרס

התובע האמריקני דמיאן וויליאמס כי הרצון של נאסר "להתמסר לניהול ג'יהאד אלים נגד אמריקה ובעלות בריתה", הגיע בעקבות מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. בתקשורת שהתקיימה בין נאסר לבין מקור סודי של ה-FBI, אמר הנאשם כי "חשב לעסוק בג'יהאד במשך זמן רב, וכי המוטיבציה שלו גדלה לאחר פיגוע הטרור של חמאס".

על פי החשד, נאסר עזב את מצרים ועבר לקניה ומשם תכנן להגיע לסומליה כדי להצטרף לארגון הטרור א-שבאב, ולקבל מהם הכשרה. אולם, הצעיר נעצר לפני שהספיק לעזוב את ניירובי. בעקבות המקרה, מסר משרד המשפטים האמריקני כי הוא "עוקב אחר האיומים הגוברים על יהודים ומוסלמים בארצות הברית עקב רמות גבוהות של אנטישמיות ואיסלאמופוביה הקשורים למלחמה במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully