וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חשמל, חדרי תפילה ומנוחה ומערכת אוורור: "המטכ"ל של חמאס" בצפון עזה הושמד

29.12.2023 / 20:00

"עמוק יותר מהקודמות שמצאנו": במרתף אחת מדירות המסתור של סינוואר אותר פיר שהוביל אל מתחם תת-קרקעי משוכלל ובו מעלית, אמצעי מיזוג ואריחי קרמיקה, שככל הנראה נבנו לצורך שהייה ממושכת של בכירי חמאס. לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה השמידו את המנהרה

רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, חדרי תפילה ומנוחה: אותרו והושמדו מנהרות המטה הכללי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

מנהרות המטה הכללי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה אותרו והושמדו - כך חושף הערב (שישי) צה"ל. מדובר במנהרות משוכללות ומתקדמות למדי, שהכילו בין השאר רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב וכן חדרי תפילה ומנוחה.

בשבועות האחרונים כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14, תחת פיקודה של אוגדה 162, איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של יחיא סינוואר. הדירה מוקמה סמוך לעיר עזה שבצפון הרצועה, ובתוכה אותרו ממצאים רבים. לאחר בירור הממצאים, נמצא כי הדירה משמשת דירת מסתור של ראש הזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר.

תוואי מנהרת המטה הכללי של חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
משוכללת ועתירת אמצעים. תוואי מנהרת המטה הכללי של חמאס בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה ביצעו חקירה בסיוע אמצעים טכנולוגיים נוספים, וגילו כי בקומת המרתף ממוקם פיר אסטרטגי. הכוחות חקרו את הפיר והגיעו למנהרה משמעותית, שככל הנראה משמשת את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס.

"מצאנו מערכת מנהרות משמעותית מאוד של חמאס", מספר מפקד חטיבה 14, אל"מ טל אלקובי, "מדובר במערכת עמוקה הרבה יותר ממערכות קודמות שמצאנו. יש בה מעלית, שבה אתה יורד בתוך פיר ארוך, ומוצא חדרים רבים - עם שירותים, קרמיקה ומזגנים. רואים שהמרחב הזה ערוך לצורך שהות של בכיר חמאס מתחת לקרקע, ושהוא בנוי כך שממנו יוכלו להתקדם הלאה למערכות נוספות".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 14 באפריל 2023. רויטרס
תגלית בקצה דירת המסתור שלו. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/רויטרס

הדירה היא חלק מרשת מנהרות ארוכה ומסועפת, שבה התניידו ופעלו בכירי חמאס. הפיר שאותר הוביל למנהרה באורך של 218 מטרים, ובעומק של כ-20 מטרים בצפון רצועת עזה. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, אמצעי שהיה, חדרי תפילה ומנוחה, והיא נבנתה כך שאפשר לשהות בה ולנהל ממנה לחימה לפרקי זמן ארוכים.

לאחר סיום החקר והפעילות המבצעית שנעשתה בתוואי, המנהרה הושמדה על ידי לוחמי יחידת יהל"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully