וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה במחסום מזמוריה ליד ירושלים, לוחמת מג"ב ומאבטח נפצעו בינוני

עודכן לאחרונה: 28.12.2023 / 23:58

שני הפצועים נטרלו את המחבל בזירה, ולאחר מכן קיבלו טיפול רפואי ופונו בהכרה לבית החולים בעיר. המחבל שחוסל היה קרוב משפחה של המחבל שביצע את הפיגוע בארמון הנציב ב-2015. הוא נפרד מעוקביו בפוסט בפייסבוק שפרסם שעתיים לפני הפיגוע

זירת הפיגוע במחסום מזמוריה/שימוש לפי סעיף 27א'

לוחמת מג"ב ומאבטח אזרחי נפצעו הערב (חמישי) באורח בינוני בפיגוע דקירה במחסום מזמוריה שליד ירושלים. יחד הם ניטרלו את המחבל, ומותו נקבע בזירה. בעקבות זאת נחסם הכביש לתנועה. המחבל, אחמד עליאן מג'בל מוכבר, נפרד מעוקביו בפוסט בפייסבוק כשעתיים לפני הפיגוע.

האירוע החל עם הגעת המחבל לזירה ברכב כשהוא חמוש בסכין. הוא נעצר עם רכבו סמוך לעמדת הבידוק, ואז יצא ממנו ודקר את השניים. בתגובה הם ירו לעברו וניטרלו אותו. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק ללוחמת, בת 20, ולמאבטח, בן 25, טיפול רפואי בזירה. שניהם היו בהכרה מלאה ופונו לבית חולים שערי צדק בירושלים.

חובש מד"א, יוסף חיים ישראלי, שהגיע לזירה, סיפר: "הצעירה ישבה והצעיר התהלך במקום כששניהם סובלים מפציעות דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

זירת הפיגוע במחסום מזמוריה. 28 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע ליד ירושלים, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה הוא אחמד עליאן מג'בל מוכבר. אחמד הוא קרוב משפחתו של בהאא עליאן, המחבל שביצע את הפיגוע בארמון הנציב ב-2015, שבו נרצחו שלושה ישראלים. בחודשים האחרונים, אחמד עליאן הילל את קרוב משפחתו בחשבון הפייסבוק שלו.

כשעתיים לפני הפיגוע אחמד נפרד מעוקביו בפייסבוק בפוסט, ובו טקסט איסלאמי קצר על חיפוש אחר אלוהים - וסטורי עליו נכתב: "אלוהים, אם העזיבה שלי מהעולם קרובה, אנא תן לי סוף טוב וסלח לי על חטאיי".

עוד בוואלה!

ההימלטות, המחבוא בהריסות והפתק 'הצילו': ממצאי תחקיר הירי בחטופים

לכתבה המלאה
הסכין בפיגוע במחסום מזמוריה. 28 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
הסכין בו השתמש המחבל, בזירה הערב/דוברות משטרת ישראל

לפני שבוע נפצעה צעירה בת 27 באורח בינוני בפיגוע ירי סמוך להתנחלות עטרת בנימין שביהודה ושומרון. מחקירה בזירה עלה שהמחבלים פתחו באש על המכונית שבה נסעה הצעירה יחד עם בנה התינוק ובעלה, שיצאו ללא פגע. המחבלים נמלטו מהזירה.

בתחילת החודש נפצע חייל צה"ל באורח בינוני בפיגוע ירי סמוך למבוא דותן שבצפון השומרון, לאחר שחוליית מחבלים ביצעה ירי לעבר עמדה צבאית במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully