וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הבטיח "ימין מלא מלא" - הממשלה יצאה עם "מלא מלא בעיות"

עודכן לאחרונה: 29.12.2023 / 9:05

מהדמות הקיצונית ביותר שהייתה בנוף הפוליטי, איתמר בן גביר הצליח להגיע לעמדת כוח. בן גביר מריח בחירות ולמרות שלא מימש את רוב הבטחותיו לציבור, הסקרים מעמידים אותו בעמדת זינוק. כעת ייתכן שיעדיף את תפקיד האופוזיציונר מבלי שיהיה צריך לשאת באחריות

בווידאו: איתמר בן גביר מחלק נשקים לתושבי אשקלון/צילום: אבי רוקח

ב-31 במרץ השנה כינס השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאירוע הרמת כוסית בבאר שבע. אל האירוע הזמין את כל בכירי מפלגתו. בן גביר חגג שם בפעם הראשונה את ההישג בבחירות שקדמו להקמת הממשלה שבה הפך לשותף בכיר. "64 מנדטים בחרו ימין מלא מלא, לא נסכים למדיניות אחרת". גם אם לרגע נעצום עיניים ונדמיין שאירועי ה-7 באוקטובר לא באמת קרו - "ימין מלא מלא" התבררה כממשלה עם "מלא מלא בעיות".

משרדי הממשלה חולקו לכל דורש, יוקר המחייה נותר כשהיה, הפיגועים נמשכו בתדירות גבוהה, הפשיעה בחברה הערבית הפכה למכת מדינה במשמרת של מי שהבטיח "ביטחון אישי" ברחובות ותוכנית הדגל של הקואליציה, בדמות הרפורמה המשפטית - נקברה רובה בשל התנגדות ציבורית ופוליטית חסרת תקדים. החלומות והתוכניות היו בשמיים, אבל הממשלה הנוכחית יותר לא עשתה מאשר עשתה.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,15 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

אבל לפחות אדם אחד בממשלה הזאת הצליח לפלס את דרכו למעלה. בן גביר הפך מהאיש הקיצוני ביותר במערכת הפוליטית ששנים לא הצליח להתברג בכנסת לשר בכיר בממשלה, שותף שרק השבוע נתניהו פחד להיכנס עמו לעימות. מאז אירועי ה-7 באוקטובר, בן גביר הקצין עמדות: יצא נגד עסקת החטופים הראשונה, גיבה את הלוחם ממג"ב שתועד מכה צלם עיתונות, התעמת עם הרמטכ"ל באחת מישיבות הקבינט המדיני ביטחוני ויזם עימות קואליציוני עם גנץ סביב המשך כהונתה של נציבת שב"ס.

בן גביר מריח את הבחירות הקרובות, מאמין שזה מה שהציבור רוצה לשמוע ממנו, והוא כבר עמוק עמוק בתוך הקמפיין. הסקרים האחרונים מלמדים שהוא צודק. עוצמה יהודית נעה סביב 8-7 מנדטים בסקרים, נתון לכאורה הזוי בהנחה שאת רוב הבטחותיו לציבור בוחריו הוא לא הצליח לספק בממשלה הנוכחית.

המציאות בעיני סובביו שונה לחלוטין. הם דווקא מציינים שורה של הישגים מהשנה האחרונה: השתלטות מלאה על המשרד באופן שמאפשר לו להטביע חותם משמעותי, הכפפת מרות על בכירי המשטרה, הקמת כיתות כוננות מאז תחילת המלחמה (יהיו שיאמרו ממש כמו תוכניתו המקורית להקים את המשמר הלאומי) ועד שינוי תנאי האסירים הביטחוניים, הקמת צוות הסתה במשטרה וחלוקת נשקים לאזרחים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. רויטרס
בן גביר בחלוקת נשקים/רויטרס

"המדיניות שלי חלחלה", אמר בן גביר בשיחות בכנסת בתקופה האחרונה. להגנתו אמר כי התנהלותו בחודשיים האחרונים סביב המלחמה היא כלל לא חלק מקמפיין כפי שטוענים מתנגדיו: "אלה שאומרים עליי שאני פופוליסט ובקמפיין כי אני מריח בחירות הם אלה שצחקו עליי כשאמרתי שנדרש סיכולים ממוקדים. לא שיניתי את תפיסת עולמי וגם כשהיו לי ארבעה מנדטים אמרתי את אותם דברים. אמרו שאני 'שר הפיתות', היום כולם משבחים את זה".

במערכת הפוליטית סבורים כי הניסיון שלו לבדל את עצמו יותר ויותר מנתניהו - נועד להכין את הקרקע לקראת פרישה מהממשלה, וזה יקרה כבר בחודשים הקרובים. חלק מחברי הכנסת במפלגתו דוחקים בו לפרוש כבר בקרוב אבל הוא טוען שזה "בידיים של ראש הממשלה". השבוע גורמים בעוצמה יהודית טענו כי "אם נתניהו יילך בדרך של הכרעה מוחלטת של חמאס - בן גביר יהיה איתו על מלא", אבל לדבריהם "אם ראש הממשלה יילך עם גנץ - האצבעות שלנו לא יהיו שם עבור הקואליציה באופן אוטומטית".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
האם יתעמת עם בן גביר? נתניהו/פלאש 90, מרים אלסטר

בבחירות הבאות בן גביר עשוי להתחזק אך במחיר של התרסקות מחנה הימין. לא בטוח שזה מפריע לו. תפקיד האופוזיציונר שצועק נגד ממשלה בראשות בני גנץ מבלי לשאת באחריות אולי יהיה עדיף מבחינתו משר עם אחריות מינסטרלית שנדרש להשלים עם מציאות שבה הממשלה בולמת אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully