וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: המתקפה ב-7 באוקטובר לא קשורה לחיסול קאסם סולימאני

27.12.2023 / 17:00

הארגון דחה את דברי משמרות המהפכה של איראן, שלפיהם הייתה זו חלק מהנקמה של ציר ההתנגדות להתנקשות האמריקנית במפקד כוח קודס. "הסיבה המרכזית - האיום על אל-אקצא"

בווידאו: נשיא איראן, איבראהים ראיסי, עם המחוסל האיראני הבכיר בסוריה, סייד ראזי מוסוואי/מערכת וואלה!

חמאס הכחיש היום (רביעי) כי המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר הייתה חלק מנקמה על חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני. זאת בעקבות דבריו של דובר משמרות המהפכה, שקישרו את ההתקפה הרצחנית לחלק מתגובת "ציר ההתנגדות" להתנקשות האמריקנית במפקד כוח קודס בעיראק לפני ארבע שנים. בהמשך, הוא אמר כי דבריו לא הובנו כהלכה.

"הדגשנו שוב ושוב את המניעים והסיבות למבצע 'מבול אל-אקצא', ובראשם 'הסכנות' המאיימות על מסגד אל-אקצא", אמרו בארגון הטרור הפלסטיני. סוגיית המעורבות האיראנית במתקפה הרצחנית עלתה מהרגע הראשון, אך הן ישראל והן ארצות הברית אמרו כי אין מידע על כך שטהראן הייתה מעורבת באופן ישיר בתכנונה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בפגישה בלשכתו בטהראן, 21 ביוני 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בפגישה בלשכתו בטהראן, 21 ביוני 2023/רויטרס

איראן בעצמה הכחישה זאת מהרגע הראשון, וגם דובר משמרות המהפכה, לא ייחס לה מעורבות במתקפה, אלא להיפך. הוא הזכיר את חיסול סולימאני ואת הנקמה לכאורה מצד חמאס ויתר ארגוני הטרור הנתמכים על ידי איראן לאור חיסולו השבוע של מקורבו, רזא מוסווי. בסוריה.

הוא אמר כי ישראל מנסה באמצעות החיסול להפוך את המלחמה בעזה לעימות ישיר בין איראן לבין ארצות הברית. לדבריו, כי ההתמודדות עם ישראל היא "תהליך מתמשך ולא עניין רגעי ונקודתי". בכירים איראנים הזהירו בימים האחרונים מפני תגובה, אך בהתאם לקו הקבוע של טהראן, הם ציינו כי היא תגיע בזמן, במקום ובאופן המתאים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully