וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"שית: חלק מרישיונות הנשק שהמשרד לביטחון לאומי העניק - ניתנו לא כחוק

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 16:37

בדיון שעסקה בנושא בוועה לביטחון לאומי בכנסת אמר המשנה ליועמ"שית את הדברים. בתגובה לדברים במכון זולת דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

המשנה ליועמ"שית ד"ר גיל לימון: חלק מרישיונות הנשק שהמשרד לביטחון לאומי העניק - ניתנו לא כחוק/ערוץ הכנסת

המשנה ליעומ"שית ד"ר גיל לימון הטיל היום (שלישי) פצצה בדיון בועדה לביטחון לאומני בכנסת שעסק בין היתר במתן רישוניות לכלי ירייה. במהלך הדיון, הודיע לימור כי חלק מרשיונות הנשק שוחלקו, ניתנו שלא כדין ולא לפי החוק.

"אני מבין את את המציאות שהמשרד לביטחון לאומי היה בה בתחילת המלחמה, הצורך היה מאוד ברור והמשרד ניסה לתת מענה", מסר לימון, "חלק מהדרכים האלה בדיעבד התבררו שהם לא חוקיות. עכשיו, צריך להגיד את האמת ועכשיו אנחנו נדרשים לשאלה מה המשמעות של רישיונות האלה שניתנו שלא כחוק? אנחנו רוצים לעזור למשרד לחלק כלי נשק בהתאם לחוק".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. רויטרס
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון/רויטרס

בעקבות דבריו של לימון בועדה, פנתה היום מנכ"לית מכון זולת, עינת עובדיה, אל היועמ"שית גלי בהרב מיארה בבקשה שתפתח בחקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במכתבה היא כתבה: כח "השר בן גביר לקח אחריות ישירה על הנושא אחרי התפטרות ראש אגף כלי ירייה במשרדו. בנסיבות אלה עולה חשד לביצוע עבירות פליליות מצידו של השר של שימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully