וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "נתניהו לא שונה מהיטלר"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 18:09

נשיא טורקיה, שכבר האשים את ישראל ב"רצח עם" בעזה, ממשיך בהתקפותיו החריפות על ראש הממשלה וצה"ל, וטען שההתקפות ברצועה "אינן שונות מהיחס של הנאצים ליהודים". נתניהו הגיב: "ארדואן, שמבצע רצח עם בכורדים, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר"

בווידאו: נתניהו משיב לארדואן ״ הוא בעצמו הפציץ כפרים שלא יטיף לנו מוסר״. 15.11.23/אתר רשמי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו שונה מהיטלר", בהתקפה נוספת על ישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. לדברי ארדואן, שכבר האשים את ישראל ב"רצח עם" בעזה, "ישראל תוקפת בתי חולים, בתי ספר ומקומות תפילה והורגת עיתונאים".

"הם נהגו לדבר בגנותו של היטלר. מה ההבדל ביניכם לבין היטלר? הם הולכים לגרום לנו להתגעגע להיטלר. האם מה שנתניהו עושה הוא פחות ממעשה שהיטלר הזה? זה לא", אמר ארדואן באירוע באנקרה. "הוא עשיר יותר מהיטלר, הוא מקבל תמיכה מהמערב. כל סוגי התמיכה מגיעים מארצות הברית ומה הם עשו עם כל התמיכה הזו? הם הרגו יותר מ-20 אלף עזתים".

נשיא טורקיה אמר כי ארצו, החברה בנאט"ו, תקבל בברכה אנשי אקדמיה ומדענים הנרדפים בשל עמדותיהם על המלחמה בעזה. הוא הוסיף כי מדינות המערב התומכות בישראל שותפות ל"פשעי מלחמה".

נתניהו נפגש עם ארדואן בשולי עצרת האו"ם, 20 בספטמבר 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וארדואן בפגישתם בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נתניהו ובכירים אחרים בישראל גינו בחריפות את דבריו. "ארדואן, שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר", מסר ראש הממשלה. "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם, חמאס דאעש, שביצע פשעים נגד האנושות ושארדואן משבח אותו ומארח את בכיריו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוסיף: "אני מגנה ודוחה בתוקף את דבריו של נשיא טורקיה ארדואן. בהיסטוריה האנושית לא היה אירוע כשואה הנוראה, ודבריו פוגעים עמוקות בנפשו של כל יהודי באשר הוא", מסר, והוסיף כי "אין מאבק צודק מהמלחמה בארגון הטרור חמאס, שרצח יהודים באכזריות וברבריות, כמו גם מוסלמים ובני לאומים ודתות שונות".

ארדואן, שסירב לגנות את חמאס ומכנה את אנשיו "לוחמי חופש", כבר התבטא בעבר באופן דומה נגד נתניהו וישראל. רק בספטמבר השנה, נשיא טורקיה וראש הממשלה נפגשו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק אחרי שנים ארוכות של עוינות ונתק.

עם זאת, נשיא טורקיה הכריז במהלך המלחמה כי הוא מנתק מגע עם נתניהו, שלטענתו צריך לעמוד לדין על פשעי מלחמה. למרות הרטוריקה החריפה נגד ישראל, טורקיה לא ניתקה לחלוטין את היחסים עמה אף ששתי המדינות החזירו נציגים דיפלומטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully