וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם שיצא מעזה התעורר מסיוט ופתח באש - כמה חיילים נפצעו קל

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 14:17

הלוחם, שיצא להפוגה עם יחידתו בכפר הנופש באשקלון, התעורר באמצע הלילה וירה לעבר קיר החדר שבו שהו גם לוחמים נוספים. כתוצאה מהירי נפצעו מרסיסים מספר חיילים שהיו איתו בחדר. דובר צה"ל: "מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להרחיב על מצבו"

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מקרה חריג אירע השבוע בכפר הנופש באשקלון, כאשר לוחם צה"ל ירה לעבר קיר החדר בו שהה יחד עם לוחמים נוספים, לאחר שהתעורר באמצע הלילה מסיוטים. כתוצאה מהירי מספר לוחמים שישנו יחד איתו באותו החדר נפצעו קל מרסיסים. הלוחמים נמצאים בכפר הנופש במסגרת הפוגה של החטיבה מהלחימה בעזה.

האירוע החריג דווח למשטרה צבאית חוקרת, שפתחה בהליך בירור נסיבות המקרה. בשל מצבו הרפואי של החייל היורה, בעת הזו הוא טרם נחקר, והחקירה תיערך כשהדבר יתאפשר על דעת הגורמים הרפואיים.

פעילות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
לוחם צה"ל בעזה/דובר צה"ל

צה"ל הגדיל את היקף קציני הפסיכולוגיה במערך המילואים והסדיר שפועלים לנטר, לזהות ולטפל לפני ותוך כדי כניסה לשדה הקרב במקרים חריגים. כמו כן, יש עיסוק בעלייה בהדרכות מפקדים לזהות תסמינים ולדווח עליהם לגורמי המקצוע באוגדות. לדברי גורמי צבא: "יש כבר מספר דו ספרתי של תגובות קרב של לוחמים בעומק השטח הפלסטיני שהוצאו תוך כדי לחימה אל העורף. כלל המקרים טופלו פרטני". גורמי צבא, הדגישו לטובה את ההיערכות של אוגדות החוד של צה"ל, ובולטת לחיוב אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס.

תגובת דובר צה"ל: "המפקדים מלווים את הלוחמים לצד גורמי רפואה ומוודאים שכל חייל מקבל טיפול הולם. האירוע התרחש במהלך התרעננות כוחות מהלחימה בעזה. מספר חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי הירי וטופלו. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות מצבו של החייל, ואנו מבקשים לכבד את פרטיותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully