וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "המלחמה בעזה מכוערת יותר ממה שקרה ב-48'"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 11:22

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר לטלוויזיה המצרית כי המלחמה ברצועה "גדולה ממלחמת השמדה". הוא גם מתח ביקורת על התמיכה של ארה"ב בישראל, ואמר כי תמיכתה בהצעה באו"ם הייתה יכולה להוביל להפסקת אש

בווידאו: נתניהו תוקף אבו מאזן: "מכחיש השואה מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס"/צילום: לע"מ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי המלחמה ברצועת עזה "גדולה ממלחמת השמדה". בריאיון לערוץ הטלוויזיה המצרי ON, אמר אבו מאזן כי ההשלכות של העימות בין ישראל לחמאס על העם הפלסטיני הן "גדולות יותר מאסון". הוא המשיך והשווה את המלחמה בעזה למלחמת העצמאות ב-1948, שבפי הפלסטינים מכונה "נכבה".

"מה שקרה ב-1948, הגירה והרס, ומה שקורה עכשיו מכוער הרבה יותר ממה שקרה אז", אמר אבו מאזן. "מה שקורה עכשיו זה הדבר הכי מכוער שקורה לעם הפלסטיני, לא רק בעזה אלא גם בגדה המערבית ובירושלים ב-79 הימים האחרונים ועד היום".

במהלך הלילה, נהרגו שישה פלסטינים בפעילות של כוחות הביטחון בטולכרם. לפי צה"ל, הם היו מחבלים חמושים שהשליכו מטענים לעבר חיילים.

במהלך הריאיון מתח הנשיא הפלסטיני ביקורת על ארצות הברית בשל תמיכתה המתמשכת בישראל מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו כ-1,200 ישראלים. בעזה, משרד הבריאות שבשליטת חמאס דיווח על יותר מ-20 אלף הרוגים מאז פרוץ המלחמה.

לדבריו, מותם של אזרחים מתרחש "לנגד עיני העולם" בהובלתה של ארצות הברית. הוא אמר כי אילו וושינגטון תמכה בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מיידית, במקום להטיל עליה וטו, ייתכן שלמלחמה היה סיכוי להסתיים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2 בדצמבר 2023. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2 בדצמבר 2023/רויטרס

אבו מאזן נועד לפני כשבועיים עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, שחזר על עמדת ממשל ביידן שלפיה הרשות הפלסטינית צריכה להיות אחראית על עזה בתום המלחמה.

עם זאת, סאליבן הודה כי יידרשו שינויים משמעותיים ו"עבודה רבה" כדי להפיח רוח חיים מחודשת ברשות. גם ישראל מתנגדת לחזרת הרשות לעזה, שממנה גורשה על ידי חמאס לפני כ-15 שנים, במתכונתה הנוכחית.

אבו מאזן שב בריאיון על קריאתו להקים מדינה פלסטינית לאחר הסכסוך, וחזר על כך שהיא חייבת להיות מורכבת מהגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים. לדבריו, "אין יום בלי הרג" בכל הערים ומחנות הפליטים בעזה. הוא הוסיף כי הטענה של ישראל שלפיה היא פועלת מתוך הגנה עצמית היא חסרת היגיון.

מלבד גינוי מעורפל אחד, יו"ר הרשות הפלסטינית סירב להוקיע מפורשות את מעשי הטבח של חמאס. לפי הסקרים בגדה, רוב מוחלט מהתושבים לא רוצה בו עוד כמנהיג, בעוד שהתמיכה בחמאס עלתה מאז 7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully