וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונות נגד השופט איתי הרמלין נדחו מהסיבה הפשוטה - הן לא היו נכונות

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 21:58

נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם, דחה את התלונה נגד השופט הרמלין, לאחר שנטען כי ביקש להוריד את דגל ישראל במהלך הארכת מעצר לחשודים בתמיכה בחמאס. לאחר מכן התגלה כי ביקש להוריד מרקע שיחת הזום את המילים "עם ישראל חי". "הופנה כלפי גל של הסתה ושנאה"

מעצר סטודנט החשוד בהסתה/דוברות המשטרה

נציב תלונות הציבור על השופטים, אורי שהם דחה הערב (שלישי) את התלונות שהוגשו נגד שופט בית המשפט השלום בתל אביב, איתי הרמלין. זאת, לאחר שנטען כי דרש להסיר את דגל ישראל מהרגע של שיחת זום בה נעשתה הערכת המעצר לחשודים בתמיכה בחמאס. לבסוף, התברר כי הטענות היו מסולפות, וכי השופט ביקש להוריד כיתוב פרו ישראלי שהיה ברקע השיחה.

אל נציב תלונות הציבור על השופטים הגיעה תלונה נגד הרמלין, בטענה שהורה לאנשי יחידת הליווי של השב"ס להסיר את תמונות הרקע שלהם, שהייתה דגל ישראל. בתגובה לתלונות, מסר הרמלין כי מעולם לא דרש, הורה או הנחה להוריד דגל שהוצב באולם בית המשפט או בבית המעצר, ומעולם לא הורד דגל באולם בית המשפט או בבית המעצר לפי הנחיה שלו.

השופט איתי הרמלין. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
השופט איתי הרמלין/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

הרמלין הדגיש כי במהלך כל דיוני המעצר שנערכו בזמן המלחמה היה ניצב דגל ישראל בבית המשפט כמקובל, כמו גם דגל נוף מאחורי החשוד בהופיע על המסך. המרלין הדגיש כי לא ביקש להוריד את הדגל, אלא את הכיתוב שהיה ברקע השיחה, שכלל את המשפטים "עם ישראל חי" ו-"חרבות ברזל".

"גם בעידן של חדשות כזב יש חשיבות לאמת", מסר השופט הרמלין ותקף, "התלונות הן רק מרכיב אחד בגל הסתה ושנאה עצום ומסוכן שהתבסס על שקרים וסילופים אשר הופנו כלפי בזמן מלחמה, וזוהי ההזדמנות הראשונה שניתנת לי להגיב למסכת השקרים שבבסיס הדברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשוד שנעצר על ידי משטרת ישראל בחשד להסתה ותמיכה בחמאס. דוברות משטרת ישראל
דגל ישראל מאחורי חשוד בתמיכה בחמאס/דוברות משטרת ישראל

ניצב התלונות שהם דחה כאמור את התלונות נגד השופט. "לגופם של דברים, טוב עשה השופט משלא איפשר העלאת כיתובים שונים על המסך, ואפילו מדובר בכיתובים שכוונתם חיובית נוכח המלחמה בה נתונה היום מדינת ישראל", מסר שהם , "כמו כן, נהג השופט כהלכה בהערתו, כי הדגל שנתלה על הקיר בבית המעצר הופיע כרקע ושלא כמקובל באולם בית המשפט בו ניצב הדגל מחובר למוט. השופט לא הורה, כנטען בתלונות, על הסרתו של דגל המדינה".

עוד המשיך והוסיף שהם כי "יש להביע צער על השפה המתלהמת בה נקטו אחדים מן המתלוננים, כשמתברר כי הטענות שהוטחו בשופט בכל הנוגע לדגל המדינה לא שיקפו כהלכה את המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully