וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקים בדרום הארץ מתחילים להתאושש, הצפון עדיין משותק

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 7:11

שיעור העסקים בדרום הארץ שנפגעו אנושות עמד על כ-60% בתחילת המערכה - כעת, ירד ל-10% בלבד, כך לפי סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בצפון ערפל הקרב הסמיך משפיע הרבה יותר, ומותיר את העסקים שקועים בבוץ. הנפגע העיקרי - ענף הבנייה

בווידאו: צה"ל תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

העסקים בדרום הארץ, שספגו בחודשיים האחרונים פגיעה אנושה הצליחו להתאושש במהירות בשבועות האחרונים, עם העמקת המערכה - כך עולה מסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסם היום (שלישי). שיעור העסקים שנפגעו אנושות, בהם אלו שנסגרו זמנית או הקטינו את נפח התעסוקה למינימלי, עמד על כ-60% בתחילת המערכה; כעת, ירד ל-10% בלבד בחודש החולף.

לעומת זאת, בצפון הארץ, מצב הביניים וחילופי המהלומות בערפל קרב סמיך מותירים את העסקים ללא שינוי בחודש החולף. 27% מהעסקים בסגירה זמנית או תעסוקה מינימלית, תמונת מצב מדאיגה שמשפיעה, קרוב לוודאי, על המשק כולו באזורים האלו ומציגה פגיעה שייקח זמן ארוך להשתקם ממנה. 25% מדווחים על פגיעה קשה בהכנסות, כשלמעלה משלושת רבעי מההכנסות לא התקבלו בעקבות המלחמה.

שיעור העסקים עם פגיעה חמורה בהכנסות (יותר מ-50%). ללא, אתר רשמי
שיעור העסקים עם פגיעה חמורה בהכנסות (יותר מ-50%)/אתר רשמי, ללא

בין ענפי המשק השונים, הנפגע העיקרי הוא ענף הבנייה. המחסור בעובדים והמצב הכלכלי במשק הן חלק מהנסיבות שהובילו את הענף להגיע לשפל, בו רבע מהעסקים מעידים על סגירה זמנית או על צמצום נפח משמעותי. יותר מ-40% מעסקי הבנייה העידו שהמחסור בעובדים הוא הסיבה העיקרית לפגיעה הכלכלית.

חוץ מאלו, שאר ענפי המשק דיווחו כי הפגיעה העיקרית בעסקיהם נובעת מירידה בביקוש למוצר או לשירות שהם מציעים. כמעט 70% בתרבות ופנאי, 58% בהייטק וכמחצית מהמלונות דיווחו שהפגיעה העיקרית מקורה בחוסר ביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully