וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קרב בצפון: 9 חיילים נפצעו מירי נ"ט לעבר כנסייה בגבול

מחבלי חיזבאללה ירו טיל נ"ט ממנו נפצע אזרח בן 85, שומר הכנסייה של הכפר איקרית. כשהחיילים הגיעו לאזור, ירו המחבלים טיל נ"ט נוסף. בנוסף התבצע ירי ממסגד לעבר לול במושב דוב"ב, שם נגרם נזק כבד. בהמשך דווח בלבנון על מטוסי קרב שחלפו בשמי ביירות

צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון/דובר צה"ל

בעיצומו של חג המולד, חיזבאללה שיגר היום (שלישי) ירי נ"ט לעבר כנסייה מפורסמת באיקרית באזור גבול לבנון ליד היישוב שומרה. תשעה חיילים נפצעו, בהם אחד במצב קשה, ובנוסף נפצע אזרח בן 85 באורח בינוני. בנוסף נורה היום שוב טיל נ"ט לעבר מושב דוב"ב שבגבול הצפון, ופגע בלול. בהמשך דווח על מטוסי קרב שחלפו בשמי ביירות.

הירי לעבר הכנסייה התרחש בסביבות השעה 11:30. טיל הנ"ט נורה ככל הנראה מכיוון הכפר מארווחין שמול איקרית, ופצע את האזרח בן ה-85, שהינו שומר הכנסייה של הכפר שתושביו נעקרו ממנו ב-1948. בעקבות זאת הוקפצו כוחות רבים לזירה, והכבישים נסגרו לתנועת אזרחים ואף לתנועת רכבי צבא לא מבצעיים או ממוגנים. טיל נ"ט נוסף שירו מחבלי הארגון הוביל לפציעת החיילים.

בערב עדכן המרכז הרפואי לגליל כי במהלך היום הגיעו 13 פצועים מהאירוע באיקרית, מהם שישה שהגיעו בערב, רובם נפגעו מרסיסים ופגיעות הדף. אחד הפצועים, בן 38, הוכנס לחדר הלם במצב קשה, שם הורדם והונשם. בהמשך הוכנס לניתוח, שבסיומו הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר קשה ולא יציב.

הגבר בן ה-85, במצב בינוני, עבר אף הוא ניתוח, אשר בסיומו הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית. חמישה פצועים, שמצבם מוגדר קל, הועברו לאישפוז במחלקה כירורגית.

לקראת ערב הגיעו למרכז הרפואי שישה פצועים נוספים מאותו אירוע, כולם במצב קל, שעוברים בדיקות במחלקה לרפואה דחופה.

כנסייה בכפר איקרית, 27 לדצמבר 2015. יואב איתיאל
הכנסייה בכפר איקרית, ב-2015/יואב איתיאל

"ההרגשה קשה מאד ביום החג הזה. אנחנו רוצים להאמין שאיש לא התכוון לפגוע בכנסיה, אך בכל מקרה מדובר באירוע חמור מאד", אמר לוואלה! בכיר בכנסיה הקתולית בישראל. "אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים ומתפללים לסיום המלחמה".

"השומר של הכפר כאילו חזה את זה. הוא אמר לי כבר לפני שבועיים שהוא חושש שייפגע. אנחנו היינו אמורים לקיים היום בכנסיה את המיסה שלנו" אמר לוואלה! נמי אשקר, יו"ר ועד עקורי כפר איקרית שביקר בכנסייה שעה קלה לאחר האירוע. "בשל המצב זה לא התאפשר ולא קיבלנו אישור מהצבא. אבל הוא התעקש, כמו תמיד, ועלה לשם. ואז למרבה הצער זה קרה". אשקר אמר כי הפגיעה היא בכניסה לכנסיה, ולחדר של הכומר וכן בין הכנסיה לבין המבנה בו עורכת הקהילה את אירועיה. "זה עצוב וצריך להזכיר שלפני 72 שנה, למרות החלטת בג"ץ לטובתנו, הרס הצבא את כל בתי הכפר למעט הכנסיה".

עוד בוואלה!

חייל מצא בעזה "הארי פוטר" בעברית עם הקדשה מרגשת. איך הוא הגיע לשם?

לכתבה המלאה
לול שנפגע מירי נ"ט, ביישוב דוב"ב. 26 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
ההרס בלול במושב דוב"ב, היום/אתר רשמי, ללא

בנוסף נורה היום שוב טיל נ"ט לעבר מושב דוב"ב שבגבול הצפון, ופגע בלול. הירי התבצע מתוך מסגד. בשעת הירי לא היו עובדים בלול, המאכלס 11.5 אלף עופות, אך נגרם בו נזק כבד. מדובר בטיל הנ"ט ה-11 שנורה לעבר המושב מתחילת המלחמה.

הלולן קוטי עטון, סיפר על הנזק במקום: "הלול שלנו נפגע משמעותית והלך טוטאלוס. אלפי עופות שלנו נהרגו. נזק עצום. כואב לי הלב. אבא שלי, אברהם שהוא הבעלים של הלול ניצל בפוקס. הוא יצא למספר דקות להכין ארוחת צהרים לחיילים שמשרתים באזור ובכך הוא ניצל".

סמ"ר דניאל נחמני, מכפר סבא, לוחם בגדוד 71, עוצבת 'ברק' (188), מת מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ. דובר צה"ל
סמ"ר דניאל נחמני/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי סמ"ר דניאל נחמני, לוחם בגדוד 71 בן 21 מכפר סבא, מת מפצעיו לאחר שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ בסוף השבוע.

סמ"ר נחמני למד בתיכון רבין בכפר סבא. בתיכון ספדו לו: "לנצח נזכור אותו כנער עם לב זהב, ערכי ואחראי, חבר טוב ואהוב".

אמש, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במהלך התקיפה, תצפיתניות צה"ל זיהו מבנה אליו ברח המחבל ששיגר את טיל הנ"ט לעבר הכנסייה וכוחות צה"ל תקפו את המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully