וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לעומק המנהרות בדרום הרצועה, והשעון של סינוואר מתקתק לאחור

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 10:57

לפי מקור ביטחוני, צה"ל פושט על תשתיות תת קרקעיות בחאן יונס, וכבר קיימות בידיו הערכות לגבי מיקומו של סינוואר. מה שמשאיר בפני ראש הזרוע הצבאית של חמאס שתי ברירות: האחת, לפתוח במו"מ עם ישראל תוך ניצול חטופים כדי לדרוש לאפשר לו להימלט. השנייה - להמתין לסופו

בווידאו: גלנט: "סינוואר שומע את הטרקטורים של צה"ל מעליו - ובקרוב יפגוש גם את קני הרובים שלנו"/צילום: אמיר מלכה

בימים אלו, אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס מרחיבה את השליטה המבצעית בעיר חאן יונס ומשלימה חיפושים נרחבים אחר פירים ומבנים מתחת לאדמה. בישראל מעריכים כי בפני ראש הזרוע הצבאית של חמאס, יחיא סינוואר, יעמדו שתי ברירות עיקריות: הראשונה היא להמתין בדריכות שצה"ל יכתר את המבנה התת-קרקעי בו הוא וחבריו להנהגת חמאס מסתתרים, ואז לפתוח בשיחות משא ומתן עם ישראל כשהוא מסתתר מאחורי אזרחים ישראלים חטופים כמגן אנושי. במסגרתן, סינוואר עשוי לדרוש מסדרון יציאה לו ולשאר הבכירים מרצועת עזה למצרים, ומשם למדינה רחוקה שתעניק להם מחסה.

הברירה השנייה היא להמתין לשבירה של הנהגת חמאס, לאחר שהכוחות הישראליים ישלימו את הכיתור המוחלט בעיר חאן יונס, וריסוק גדודי הזרוע הצבאית של חמאס.

לפי מקורות במערכת הביטחון, בידי ישראל כבר קיימות הערכות היכן סינוואר ממוקם, וככל שחולף הזמן, הכוחות בשטח ממצים מידע מודיעיני ושוללים אפשרויות להימצאות פירים שיובילו אותם אל ראשי החמאס.

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
עשוי לדרוש להימלט מהרצועה. סינוואר/רויטרס

בתוך כך, המקורות הביטחוניים מצביעים על התקדמות טכנולוגית משמעותית בזיהוי וניטור תשתיות תת-קרקעיות שבנה חמאס לאורך השנים ברצועת עזה. לפי ההערכות, סינוואר השקיע את עיקר משאבי הזרוע הצבאית של חמאס בבניית מרחבים תת קרקעיים מתחת לחאן יונס, שמשמשים את מפקדי החטיבות, והם עמוקים ורחבים הרבה יותר ממה שאותר בצפון ומרכז הרצועה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צה"ל חשף את מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה- פרויקט שנבנה בהובלתו של מחמד סינוואר בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במנהר טרור שאותרה ברצועה. שבוע שעבר/דובר צה"ל

לפי אחד המקורות, הכוחות ההנדסיים בסיוע מפא"ת (המִנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), הצליחו להוריד מצלמה לעומק של עשרות מטרים כדי לבחון תשתית קרקעית מסועפת שנבנתה. הם גילו בה חדרי שהייה, חדרי כליאה לחטופים, חדרי אבטחה, מחסני נשק, חמ"לים, חדרי דיונים, פירים לוגיסטיים, מערכות אוורור, חדרי רחצה וחדרי שינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully