וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הנחתי ארגז תרופות על השולחן ואמרתי, תני את זה לחטופים. היא לא הסכימה"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 20:08

המליאה מתכנסת לישיבה מיוחדת למען החטופים. ראש הממשלה נשא דברים: "בלי לחץ צבאי, לא היינו מצליחים לשחרר יותר מ-100 חטופים, ולא נצליח לשחרר את השאר. הלוחמים בשטח אומרים לי, אנחנו צריכים עוד זמן". לכל אורכו, נקטע הנאום בקריאות "אין זמן" ו"עכשיו!" מצד המשפחות

נתניהו אמר ש"דרוש עוד זמן למלחמה" - משפחות החטופים התפרצו: "אין זמן, עכשיו"/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת מתכנסת בשעה זו (שני) לישיבה מיוחדת למען החטופים ברצועת עזה, ישיבה ביוזמת ראש האופוזיציה יאיר לפיד וסיעת יש עתיד, שר הביטחון גלנט לא נוכח בישיבה. נציגי משפחות החטופים יושבות ביציע הכבוד של אולם הכנסת.

לכל העדכונים על המלחמה

"במהלך שנותיי כראש הממשלה נפגשתי עם נציגי כל המעצמות ושגרירים שלהם בישראל, אך לא הזמנתי את שגריר סין", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומות בישיבת הכנסת המיוחד למען החטופים. "לפני כמה ימים הזמנתי אותו וביקשתי להעביר מסר ישיר לנשיאת סין בדבר צעירה ישראלית, נועה ארגמני שנחטפה יחד עם בן זוגה. ביקשתי מהשגריר להעביר מסר ישיר שאמה של נועה מבקשת לא רק על חייה של בתה, אלא גם על חייה שלה עצמה. ראש מעצמה נוסף שפניתי אליו, איתו לא שוחחתי חודשים ארוכים, וזה פוטין. ביקשתי את התערבותו ביחס לכל החטופים, והוא אמר שינסה לפעול בנושא. למחרת סגן שר החוץ של רוסיה קרא לשחרורם של כלל החטופים".

"נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום והנחתי על השולחן ארגז תרופות להן זקוקים החטופים. אמרתי לה, קחי את הארגז הזה ותעבירי אותו במעבר רפיח לאיש חמאס. היא לא הסכימה. רעייתי שרה שלחה אתמול מכתב לאפיפיור, וביקשה ממנו לפנות לצלב האדום שיבקר את החטופים שלנו ולהעביר אליהם תרופות. אנחנו לא חוסכים שום מאמץ. אני לא אפרט כאן את כל שיחותיי עם ביידן, מקרון וכל מנהיגי העולם. אני רוצה להדגיש: נטלטל כל עץ ונהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל חטופינו. כל אחד ואחת מהם יקר ויקרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. צילום מסך, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים/דוברות הכנסת, צילום מסך

"אני לא אומר מהשפה ולחוץ, זה מאחד את העם ומלכד אותו", המשיך נתניהו בנאומו. "זאת משימה קדושה. אני חוזר ואומר לכם, נמשיך להשקיע את כל המאמצים כדי להחזיר אותם הביתה. לא היינו מצליחים לשחרר עד כה יותר מ-100 חטופים בלי הלחץ הצבאי. לא נצליח לשחרר את כל החטופים בלי לחץ צבאי, מבצעי ומדיני, ולכן דבר אחד לא נעשה - לא נפסיק להילחם. אני מגיע לכאן מעזה ופגשתי שם בתוך האבק , הבוץ וההריסות, לוחמים גיבורים ונחושים. צריך לשמוע אותם.שאלתי את המח"ט מה הכי דרוש להם? הוא אומר שיש קרבות אבל הכי דרוש לנו זמן. אנחנו צריכים זמן".

משפחות החטופים הישובות ביציע הכבוד מתפרצות לדבריו של נתניהו בקריאות, "אין זמן!" ו-"עכשיו, עכשיו, עכשיו".

מוקדם יותר היום, סיפר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי ביקר בבוקר בחטיבת המילואים בשטח ולדבריו, "כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה את המלחמה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו - והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום. אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודבקות במשימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
משפחות חטופים בזמן נאום, ראש הממשלה בנימין נתניהו, במליאת הכנסת למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. צילום מסך, דוברות הכנסת
משפחות חטופים בזמן נאום, ראש הממשלה בנימין נתניהו, במליאת הכנסת למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023/דוברות הכנסת, צילום מסך

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את הישיבה ופנה למשפחות החטופים, "זה 80 ימים שאינכם יודעים את נפשכם מדאגה, איננו יכולים לדמיין מה עובר עליכם. ח"כים רבים, ואני בתוכם, פוגשים אתכם ושומעים אתכם. אנו שומעים מכם על רכבת ההרים הרגשית שאתם חווים עם כל ידיעה חדשותית. תחושות המחייבות אותנו, באיפוק, בשיקול דעת ובהבנה מיוחדת למה שאתם חווים. אצל רבים מאיתנו, חלחלה ההבנה כי בעוד חיילינו נלחמים להשבת יקיריכם כתף לצד כתף - תומכי האופוזיציה ותומכי הקואליציה כאחד, חיילים של עם אחד - גם עלינו מוטלת חובה למצוא את המאחד והמשותף".

ראש האופוזציה יאיר לפיד נאם גם הוא במליאה ואמר, "את החטופים אנחנו צריכים להחזיר הביתה עכשיו. זה מה שעושה הצד החזק - הוא מגדיר לעצמו סדר עדיפויות, ופועל לפיו. בסדר העדיפויות של מדינת ישראל החזרת החטופים היא המטרה הדחופה יותר, הבהולה יותר, התגלמות המושג, "עניין של חיים ומוות." אני אומר לממשלה: בעניין החטופים, זה גם מה שיהיה בהמשך. אנחנו לא נעשה עליכם סיבוב. אנחנו לא נגיד שהיינו משיגים עסקה טובה יותר. אנחנו לא נטען שפגעתם במטרות המלחמה או מנעתם את מיטוט החמאס. אם זה מביא את החטופים הביתה, אנחנו נגבה את זה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בנאומו, "אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים במליאת הכנסת - בלי הלחץ הצבאי, לא נצליח לשחרר את יתר החטופים לא ירידה ל"עצימות נמוכה", אלא הגברת העצימות מיום ליום. לא התחננות לקטארים, אלא הורדת החמאס על הברכיים - עד להכרעתו המוחלטת".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. צילום מסך, דוברות הכנסת
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023/דוברות הכנסת, צילום מסך

"הנכונות שלכם להיות כאן היא הסמל לעוצמה שלכם. היא ההבדל ביננו למי שמחונכים לשנאה ולהשמדת האחר", אמר השר בני גנץ בישיבת המליאה. "שחרור החטופים הוא המטרה שהיא בקדימות מבחינת לוחות הזמנים. את איום החמאס נסיר, יקח כמה זמן שיקח, אבל את החטופים צריכים להשיב כמה שיותר מהר. כל חברי הכנסת מייחלים להחזרתם, קואליציה ואופוזיציה מאוחדים ברצון להשיב אותם בריאים ושלמים. גם אם יש לנו ויכוח על דרך, אין לנו ויכוח על המטרה. ביקשתי לדבר כדי להעביר מסר בשם משפחות החטופים, אלא שאי אפשר לתאר את האתגר, הפחדים, המחשבות וגם את התקוות".

"גם אם אנחנו חלוקים על אמירה או עמדה שמובעת, עלינו להרכין ראש ולכבד את המשפחות. חייבים להקשיב להן גם אם קשה לשמוע, חייבים להפסיק את ההשתלחות בהן. יש משפחות חטופים שיש להם דעה אחת על הדרך ויש שחושבים אחרת, כולם ראויים לחיבוק ואוזן קשבת מההנהגה. למשפחות החטופים ששבו, נמשיך להלחם להחזיר את אהובכם, אתם חלק בלתי נפרד מהעוצמה שלנו. נמשיך לפעול למענכם, אלה שכאן ואלה שעוד ישובו הביתה".

משפחות חטופים במליאת הכנסת למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
משפחות חטופים במליאת הכנסת למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה מוקדם יותר בכנסת: "הדרישה שאנחנו שומעים מכל משפחות החיילים שנפלו היא שמותם לא יהיה לשווא. שנמשיך את המלחמה ולא נעצור אותה. כולנו שומעים בימים האחרונים על הצעות של מצרים וקטאר, אני אומר בצורה ברורה וחדה - אין לקבינט המלחמה מנדט להפסיק את המלחמה לפני השגת כל יעדיה - השמדת חמאס, השבת חטופים והסרת כל איום מעזה". סמוטריץ' גם התייחס לשליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה ואמר כי יתנגד להקמת ממשלה אזרחית בשיתוף חמאס או הרשות הפלסטינית.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לאפשרות של הפסקת המלחמה ואמר במפגש בכנסת עם משפחות שכולות של חיילים שנפלו ברצועה ואמר כי "אף אחד בקבינט המלחמה לא מתכוון לסגת ממטרות המלחמה. בני המשפחות השכולות, אתם שאיבדתם את היקר מכול, צריכים לדעת שלא איבדתם אותם לשווא. מסירות הנפש של החיילים, האחדות בעם ולימוד התורה יגרמו לקרן ישראל לצמוח ולהחזיר את הביטחון למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully