וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מצריים: חמאס והג'יהאד דחו הצעה להפסקת אש תמורת ויתור על השלטון

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 16:33

גורמי ביטחון בקהיר אמרו לרויטרס כי שני הארגונים סירבו להצעה שגובשה לסיום הלחימה, שבמסגרתה הם היו אמורים לוותר על השלטון ולאפשר בחירות. הם ממשיך להתעקש כי שחרור החטופים יהיה רק אחרי המלחמה. בישראל מתנגדים

בווידאו: גלנט: "סינוואר שומע את הטרקטורים של צה"ל מעליו - ובקרוב יפגוש גם את קני הרובים שלנו"/צילום: אמיר מלכה

חמאס והג'יהאד האסלאמי דחו את ההצעה של מצרים לוויתור על השליטה ברצועת עזה בתמורה להפסקת אש קבועה - כך אמרו היום (שני) שני גורמי ביטחון מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס. שני ארגוני הטרור הפלסטיניים קיימו בימים האחרונים שיחות עם המתווכים המצרים בקהיר, ודחו כל ויתור מלבד האפשרות לשחרור חטופים ישראלים נוספים.

ההצעה המצרית, שבה תומכת גם קטאר לפי הדיווח, כוללת הפוגה חדשה תמורת שחרור ישראלים נוספים, ובהמשך להסדר רחב יותר להפסקת אש כוללת לצד החלפת השלטון בעזה. קהיר הציעה לקיים בחירות חדשות ברצועה בעודה מבטיחה לחמאס שאנשיו לא יירדפו או יועמדו לדין, אך המקורות אמרו כי הארגון סירב לכך.

חמאס מתעקש שהוא דורש קודם כל את הפסקת המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, כשרק אז הוא יהיה מוכן לעסקה לשחרור יותר ממאה החטופים שהוא מחזיק בתמורה לאסירים בבתי הכלא בישראל. ישראל מסרבת לדרישות הללו והיום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המלחמה לא קרובה לסיום.

מוקדם יותר דווח באל-ג'זירה שמנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, העביר מסר לראשי הלשכה הפוליטית בחו"ל שלפיה הוא דוחה תנאיה של ישראל ושהארגון ערוך להמשך הלחימה. בהמשך הוסקה הידיעה מהרשת הקטארית, המזוהה עם חמאס.

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס, עיבוד תמונה
סינוואר והנייה בעצרת בעזה/עיבוד תמונה, רויטרס

הג'יהאד האסלאמי, המחזיק גם הוא בכמה חטופים בעזה, השמיע עמדה דומה לזו של חמאס. משלחת של הארגון, בראשות מנהיגו זיאד נחאלה, עדיין נמצאת בקהיר ודנה עם גורמים מצריים בהצעות לשחרור חטופים וסוגיות אחרות.

עם זאת, גורם בארגון אמר כי הוא הציב את סיום המלחמה כתנאי מוקדם למשא ומתן נוסף. לדבריו, כל עסקה חייבת להיות מבוססת על העיקרון של "כולם תמורת כולם" - כלומר, כל החטופים הישראלים המוחזקים בעזה תמורת כל אלפי המחבלים והאסירים הפלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

לפי הפלסטינים, 5,200 אסירים הוחזקו בבתי הכלא בישראל לפני 7 באוקטובר, אך מספרם זינק לכעשרת אלפים בעקבות גלי מעצרים נרחבים בעזה ובגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully