וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני ברציפות של מצור על יישובי הצפון: "כמה זמן נוכל להמשיך ככה?"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 20:19

כבישים הסמוכים לגבול הצפון נסגרים לתנועה החל מ-6 בבוקר, והחקלאים נאלצים לקוות שיספיקו להגיע ולדאוג למשק שלהם. "אין לנו ביטחון ואין לנו פרנסה", הלינו, ושיתפו בפחד: "להגיע ללול הפך לרולטה רוסית, רואים אותי מהצד השני של הגבול ויורים אליי ישירות טילי נ"ט"

בווידאו: פגיעות בלולים במושב דוב"ב, דצמבר 2023/מערכת וולאה!

הבוקר ישראל סבגי השכים קום. כבר בארבע בבוקר הוא יצא מהמלון בטבריה שאליו פונה בתחילת המלחמה ונסע למושב שלו, דוב"ב. הוא הספיק לאסוף ביצים בלול התרנגולות שלו ולהכניס את התבניות המלאות למחסן הביצים. אמש שוב יצאה הודעה כי כבישים רבים שסמוכים לגבול הצפון יסגרו לתנועה החל משש בבוקר, וסבגי מיהר להספיק להגיע לעבודה לפני שיחסמו הכבישים. אבל זה לא עזר לו: נהג המשאית לא הספיק לבוא ולקחת את התבניות המלאות. גם נהג משאית התערובת - המזון לתרנגולות, לא הצליח להקדים כמו סבגי ולא הגיע למושב כדי למלא את מיכלי התערובת של הלולים.

"כמה זמן נוכל להמשיך ככה?", שאל סבגי בתיסכול. "המצב רק הולך ומחמיר. כבר בוקר שני ברציפות שסוגרים את הצירים ליישובי הגבול, אין יוצא ואין נכנס עד שעות הערב. אני חייב להגיע ללול שלי, לאסוף ביצים ולתת אוכל ומים לתרנגולות וזה הופך להיות רולטה רוסית. המוות כבר עבר לידי פעמיים. הם רואים אותי מהצד השני של הגבול ויורים ישירות טילי נ"ט כשהם רואים אותי מגיע ללול".

מפת צפון הארץ. ללא, מערכת וואלה!
מפת צפון הארץ/מערכת וואלה!, ללא
פגיעות בלולים במושב דוב"ב, דצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
"אנחנו מסכנים את חיינו ומאבדים את הפרנסה שלנו". פגיעה בלול במושב דוב"ב/אתר רשמי, ללא

גם חברו, יורם, שביקש לא לפרסם את משם המשפחה שלו, חווה ירי טילים ללול שלו. בשבוע שעבר, בשעה שעבד בלול, נורה טיל קורנט שהרס את הלול. הוא עצמו עף מההדף ונפצע בכתפו. התרנגולות ששרדו נותרו ללא אוכל וימותו עוד כמה ימים. שמאים לא יכולים להגיע כדי לאמוד את היקף הנזקים.

"אני לא שר הביטחון ולא יכול להגיד לצה"ל מה צריך לעשות, אבל אני רואה שאנחנו לא עושים כלום. בצד שני של הגבול מתעדים אותי והופכים אותי למטרה ואנחנו מגיבים בפצצות על ההרים". גם סבגי אומר ש"צה"ל לא עושה מספיק. אני לא אומר מה צריך לעשות. הצבא יודע את עבודתו. אני מבין שלא רוצים לדרדר את המצב. הבקשה שלי היא שיהיה לנו ביטחון ופרנסה. עכשיו אין לנו ביטחון ואין לנו פרנסה. שני הבנים שלי קצינים שנלחמים עכשיו. אני דור שני בדוב"ב. נתנו פה את הנשמה שלנו והיום אף אחד לא מסתכל עלינו", אמר.

פגיעות בלולים במושב דוב"ב, דצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
"נתנו את הנשמה שלנו והיום אף אחד לא מסתכל עלינו". פגיעה בלול במושב דוב"ב/אתר רשמי, ללא

אחרי שחזר מדוב"ב למלון המפונים בטבריה פגש סבגי את יורם וחבר נוסף מוועד המושב, והם יצאו בדרכם לירושלים, לכנסת. "ניפגש עם מנכ"ל משרד החקלאות ואני מקווה שגם עם שר החקלאות. נגיד להם מה כואב לנו, נגיד שהמצב רק נהיה יותר גרוע ואנחנו מסכנים את חיינו ומאבדים את הפרנסה שלנו. נסתכל להם בעיניים ונבקש תשובות", אמר סבגי.

בצד השני של הגבול השווה הבוקר עלי שועייב, עיתונאי לבנוני שמזוהה עם חיזבאללה, בין שני הצדדים: בציוץ שהעלה שם תמונה מהלוויה צבאית שנערכה בלילה בקיבוץ יפתח לסמ"ר גל הרשקו שנהרג בקרבות ברצועת עזה. ממול שם תמונה מהלוויה גדולה שנערכה לאור יום לפעיל חיזבאללה בכפר עיתרון שבדרום לבנון. "התמונה הראשונה היא של טקס קבורתו של חייל ישראלי ביפתח בלילה, באורות עמומים ולמשך כמה דקות מחשש לטילי חיזבאללה. התמונה השנייה היא של קהל המתאבל על שהיד של ההתנגדות, חוסיין סלמה, בעיירה עייתרון לאור יום, לא מפחד מתקיפות אוויריות, טילים או פגזים!", התגרה הכתב הלבנוני.

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון השתתף בהלויה ביפתח אמש. הוא מודה בכאב ש"מי ששולט על כפתור הווליום בצפון זה החיזבאללה ולא ממשלת ישראל. היוזמה אצלם. המדינה אומרת: אני משקיעה בדרום ופה מגינה, גם אם זו הגנה התקפית. על הממשלה לקחת אחריות להוריד יכולות ורצון של החיזבאללה לפעול. אם יסתפקו בפתרון מדיני של מעבר חיזבאללה מצפון לליטני, כשהוא נשאר עם כל היכולות שלו, זה פתרון רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully