וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הבריטי "התבדח": "מכניס סם אונס למשקה של אשתי כל ערב"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 6:47

ג'יימס קלברלי, שאחראי גם על המשטרה, אמר באירוע במעון ראש הממשלה כי זה "לא ממש לא חוקי אם זה רק קצת" - כל זאת ביום שבו הוכרזו צעדים חדשים למאבק בתופעה. "זו הייתה בדיחה אירונית", התנצל, אך ארגון למען נשים קרא לו להתפטר. בלייבור נדהמו: "בלתי ייאמן"

שר הפנים של בריטניה ג'יימס קלברלי ואשתו סוזי. רויטרס
שר הפנים של בריטניה ג'יימס קלברלי ואשתו סוזי/רויטרס

שר הפנים של בריטניה ג'יימס קלברלי התנצל היום (ראשון) על כך שהתבדח באירוע רשמי על הכנסת סם הרגעה, שבו נעשה שימוש גם כסם אונס, למשקה של אשתו. דבריו, לפי העיתון סאנדיי מירור, נאמרו בשבוע שעבר, באותו היום שבו הממשלה הכריזה על נקיטת צעדים חדשים נגד התופעה שעל המאבק בה אמון קלברלי, בתור שר הפנים.

על פי הדיווחים בממלכה, השר אמר לאורחות בקבלת פנים במעון ראש הממשלה שהסוד לנישואים ארוכים הוא לוודא שבת הזוג שלך תמיד "רדומה קלות" כדי שהיא לא תבחין שיש "גברים טובים יותר שם בחוץ". הוא המשיך להתבדח שהוא מכניס "קצת רוהיפנול" למשקה של אשתו סוזי בכל לילה, ואמר שזה "לא ממש לא חוקי אם זה רק קצת".

רוהיפנול היא תרופת הרגעה ושינה חזקה, שמנוצלת לעתים לרעה לצורך סימום קורבנות מין שאינם זוכרים דבר לאחר מכן.

"במה שכל הזמן היה ברור שמדובר בשיחה פרטית, ג'יימס, שר הפנים, אמר את מה שברור שאמור להיות בדיחה אירונית - ועל כך הוא מתנצל", אמר דובר מטעמו של קלברלי.

"אגודת פוסט", קרן צדקה למען זכויות נשים, קראה לו להתפטר, בעוד שהלייבור, מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר המובילה בסקרים על מפלגת השלטון השמרנית, הביעה תדהמה מדבריו.

"סימום הוא פשע חמור והרסני", אמרה חברת הפרלמנט איווט קופר, דוברת הלייבור לענייני מדיניות פנים. "זה באמת לא ייאמן ששר הפנים, האחראי על טיפול באלימות נגד נשים ונערות יכול לחשוב שזה בסדר להתבדח לגבי זה. איך הקורבנות יכולות לסמוך עליו שהוא יתייחס ברצינות לפשע המרושע הזה?".

קלברלי נחשב למנהיג עתידי של מפלגת השלטון השמרנית, ועד לאחרונה הוא כיהן בתפקיד שר החוץ. עם זאת, זו לא הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שבה הוא מסתבך בשל התבטאות שנויה במחלוקת.

בחודש שעבר, קלברלי התנצל בפרלמנט על כך שהתבטא ב"שפה לא הולמת" אחרי שנטען שהוא אמר שהמחוקק אלכס קאנינגהאם מהלייבור מייצג מחוז שהוא "חור תחת". הוא הכחיש שהוא תקף את מחוז הבחירה עצמו, וגורם המקורב לו אמר כי שר הפנים אמר כי קאנינגהאם הוא "חבר פרלמנט מחורבן".

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully